torstai 22. marraskuuta 2012

Punainen pasta pelastaa

Väsyttävää, harmaata ja tuuli menee luihin ja ytimiin.

Mulla on ollu veto pois pari päivää ja olo jotenkin flunssainen. Iina saa tänään dagiksessa lounaansa ja Aava saa tyytyä Saarioisten lihaperunasosesotkuun.

Minä tein itselleni tervehdyttävää pastaa mielihalujen pohjalta.

Puolikas punainen chili ilman siemeniä
Pieni suippopaprika
Valkosipulin kynsi
Vähäsen punasipulia
Kymmenisen siivua meetvurstia
Oliiviöljyä
Kokojyväspagettia
Parmesania
(kaikki ainekset luonnollisesti luomua!)

Spagetit keitetään al denteksi, muut ainekset pannuun ja kevyt kuumennus, jotta maut saadaan kunnolla irtoomaan ;-) Keitetyt spagetit pannulle, suolaa, pippuria ja sekoitellaan. Annoksen päälle parmesanista lastuja. Suuta kohti!



Toimi loistavasti. Chiliä oli juuri sen verran, että nenä alkoi vuotamaan, mutta suuta ei polttanut. Lämmitti kehoa ja mieltä.
(sen verran on kuitenkin hottentottia, että pienille lapsille en tarjoaisi)

Pastaruuat ei sovi mulle kyllä oikeesti ollenkaan. Parhaiten voin, jos välttelen hiilaripommeja ja syön paljon protskuja. Siksi toisekseen nämä pasta-annokset löytävä välittömästi tiensä vyötärölle. Mutta kun mä nautin hiilareista...Ne jotenkin lohduttaa. Siksi tulee sortumisia.

Safkaa tuli aika iso satsi ja ajettelin säästää osan mulle ja Terolle iltapalaksi. Vaan hups! Kaikki meni. Ja eihän pastaa voi oikeen säästellä. Koostumus kärsii. Ja Terokin haluaa varmaan jotain muuta. Ja ja ja.

Nyt olis päiväunet paikallaan. Aava on eri mieltä.
Ehkä mä keitän kupposen vahvaa kahvia :)

[Share to Pinterest]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! <3