tiistai 18. joulukuuta 2012

77 kiloa - lievästi läski

Hehhehee. Lihavuus tappaa nälkää enemmän, kerrotaan HS:ssa. Me tyhmät ihmiset siis syömme itsemme hengiltä. Eikä siinä vielä kaikki. Lihavana elämme sairasta ja rajoittunutta elämää ennen kun lopullinen lähtö tulee. Diabetes, sepelvaltimotauti, kohonnut verenpaine, uniapnea, selkäkivut ja muut nivelkivut.

Järjetöntä!

Koska ihminen on näköjään vähä-älyinen ja laiska, voisiko "isoveli" ottaa ohjat käsiinsä ja pelastaa edes meidät suomalaiset. Kunnon haittavero ravintoköyhille eineksille, valkoisille viljoille ja sokereille! Pulla suussa on hienoa jeesustella kuinka tupakka tappaa...


Minä kuulun noihin lievästi ylipainoisiin painoindeksillä 26,6. Kurjaa ja hurjaa. Mä oon ollu lievästi läski jo ainakin yli viis vuotta. Ja mä oon kuitenkin vasta 30. Normaalipainoiseksi pääsen 71 kilon painolla (ellen onnistu kasvamaan pituutta). Ja siihen on matkaa. Aavan syntymään jälkeen on 72 kiloa ollu tavoitteena ja parhaimmillani oon päässy 75 kiloon.
Oman bmi:n pääset laskemaan vaikkapa tästä. Laskuriin tarvitsee syöttää vain pituus ja paino.
Uskallatko?

Nyt tarttis saada kovasti paljon lisää liikuntaa. Sekä kunnolla sykkeitä nostavaa, että ihan arkiliikuntaa. Me ei olla koskaan esimerkiksi käyty lähikaupassa kävellen tai pyörällä. Aina autolla. Tosi hienoa mallia ja esimerkkiä näytetään meidän tytöille. "Kas näin se perse leviää, autolla vaan joka paikkaan."
Vielä ei läskit haittaa elämää, mutta sekin päivä tulee. Varmasti. Ja liikunta paitsi karistaa ylimääräistä rasvakertymää, saa aikaan hyvänolontunnetta.
Miksi se on silti niin vaikeeta?!?

Mä haluaisin oikeesti päästä pois tosta Helsingin Sanomien taulukosta.
Se vaatis sen kuutisen kiloa läskiä poispäin minusta.


Tammikuisia ajatuksia joulukuussa :D
[Share to Pinterest]

1 kommentti:

  1. Pakko kommentoida, kun niin moni "ikuinen laihduttaja" elää tuossa samassa illuusiossa, jossa liikunta on avain painon pudotukseen... Ei ole.

    Liikunta on hyvä lisä ja se nimen omaan tuo sitä hyvän olon tunnetta, mutta se ei varsinaisesti laihduta. Suosittelen ehdottomasti liikuntaa kaikille painoon tms. katsomatta, mutta laihtuminen tapahtuu ruokavaliota muuttamalla. Amen

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! <3