lauantai 15. joulukuuta 2012

Joulupukista piirakkaa?

Tänään on valmisteltu Iinan huomisia synttärijuhlia. Tero on ollu töissä. Matti on viihdyttänyt lapsia. Minä olen leiponut.

Iina tuli jossain vaiheessa kytsimään kun tein suolaisia piiraita. Halus tietysti tietää, voiko taikinaa maistaa ja mitä niistä oli tulossa. Selitin sitten, että toinen on tonnikalapiirakka ja toinen poropiirakka. Sitten tuli yllättävä kysymys.

"Äiti, tuleeko tohon poropiirakkaan joulupukkia?"

WTF?!? Meinas vähän naurattaa. Ja kauhistuttaa. Mun lapsi on kannibaali!

Iina tais kelailla ton homman kuitenkin niin, että poropiirakkaan tulis poron kuva. Ja siksi siihen sopis myös joulupukki. Kakkuun kun olen luvannut ponin kuvan. Ja kakkua Iina siis kutsuu ponikakuksi.

Poropiirakka :D

Ällöt sokerimassat ja täytekakkuhässäkät aion siis korvata tuorejuustokakuilla. Minä väänsin glögin makuisen ja ostettu on valkosuklainen. Tuohon valkosuklaiseen ajattelin sirottaa kaakaojauheella ponin kuvan sabluunatekniikalla. Toivottavasti onnistun.

Huh! Tänään ei ole paljon ehtiny istuskelemaan. Huomenna tahti taitaa olla vielä hurjempi. No, eiköhän tästäkin selvitä. Maanantaina sitten otetaan rennosti :)

Saakoon Iina huomenna kivat juhlat! Enkä aio kertoa, että toinen piirakoista on tehty joulupukin menopelistä ;-)


[Share to Pinterest]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! <3