tiistai 8. tammikuuta 2013

Akupunktiota

Toinen työpäivä meni ihan yhtä kivasti kun ekakin.

Eksotiikkaa tähän päivään toi kuitenkin mun ensikokemus akupunktiosta.
Joulupukki toi lahjaksi 3 hoitokertaa akupunktioon. Mä oon kärsiny joulukuusta asti lievästä huimailusta, joka todennäköisesti johtuu yläselän ja niskan jumituksista.
Meillä spassa akupunktiota tekee Antti, osteopaatti ja hieroja, jonka taitoihin luotan siinä määrin, että heittäytyin luottamaan myös akupunktion parantavaan voimaan.

Mä sain yläselkääni lapojen väliselle alueelle neuloja ja lisäksi niskaan ja kallonpohjaan.
Kallonpohjassa oli kuulemma lukkoja, joita avattiin akupunktion jälkeen vähän perinteisemmällä tavalla "rusauttamalla".

Akupunktio oli ihan miellyttävä kokemus. Toiset neulat ei tuntunu miltään ja toiset pisti pikkusen lävistäessään ihon. Kipu, jos sitä nyt kivuksi voi sanoa, lakkasi kuitenkin heti. Hoidon aikana makasin mahallani hierontapöydällä. Neulat lihaksissa ei tuntuneet oikein miltään. Yleistunne oli ihan miellyttävä, ei erityisen hyvä eikä huono.
Muutaman kerran hoidon aikana neuloja pyöräyteltiin jotta lihakset saisivat lisää stimulaatiota.

Akupunktion teho perustuu lihasten aineenvaihdunnan lisääntymiseen, lihaksen rentoutumiseen ja aivojen aktivoiminen tuottamaan mm. serotoniinia, dopamiinia ja adrenaliinia - näitä ihmisen omia hyvänolonaineita.


Hoksasin vasta neulojen poistamisen jälkeen, että Antti olis voinu napata
musta kuvan neulat selässä. Hän lupas ottaa foton ens kerralla ;-)
Tässä teille kuva kivasta lastenpelistä, Piikkisiilistä.
Kovasti on samaa meininkiä kun akupunktiossa :D


Hoidon jälkeen mua vähän huimas ja olo oli janoinen. Hetken päästä tuli pää kipeäksi ja väsynyt olo. Vettä oon juonu nyt tosi paljon ja luulen, että kömmin pian nukkumaan. Väsyttää makeasti :)

Innolla odotan jo seuraavaa kertaa!




[Share to Pinterest]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! <3