perjantai 11. tammikuuta 2013

Kouluaatto

Tänään on kuulkaa tehty yhtä ja toista! Huh.

Kymmenen aikaan lähdettiin tyttöjen kanssa rytmiikkaan. Tosi kivoja uusia lauluja Marja meille tarjoili. Aavakin niin hienosti jo taputtee ja leikkii mukana :)

Rytmiikasta paineltiin suoraan mökille katsastamaan mitä kaivinkone sielä puuhailee. Meillä on eilen alkanu möksällä rannan fiksausprojekti. Vähän ruopattiin merenpohjaa ja korotettiin matalaa "alapihaa", ettei vesi pääsis enää nousemaan maalle.

Pakko tähän väliin kertoa, kuinka Iina aina just mökkimatkalla tuumailee kaikkenlaista. No niin tietysti tänäänkin.

Iina: "Äiti, sielä pilven alla on kyllä varmasti sellanen kone, joka nostaa ihmiset sinne Taivaaseen."
Minä: "En mä oikeen tiedä..."
Iina:"On sielä, varmasti."
Minä: "No sä voit noista Taivas-asioista kysyä vaikka joltain papilta. Äiti ei oikeen nyt osaa tota selittää."
Iina: "Joo, papit tietää kaiken."
Minä: "No ei ne nyt ihan kaikkea tiedä..."
Iina: "Ainakin ne tietää tosi paljon vauva-asioista! Kaikkien vauvojen nimetkin. Ja samalla ne pesee niiden tukat."

Mökillä näytti tosi hyvältä! Rantaviivaan olisin kaivannu vähän eri muotoa ollakseen täydellinen, mutta hyvä se on noinkin. Mä jo aivan näin silmissäni tulevat tarassit ja saunan. Meille tulee niin ihana kesä kun saadaan rakennella mökillä ;-)

Mökkitie

Mökinkulmalta merelle

Ja tässä mökin ja tien välistä.
Kaivuri repii meidän rakkaudella rakennetun kiviaidan.
Nämä on näitä jakokunnan vaatimuksia "rajattomuudesta"...

Sundomista ajeltiin Sulvalle kyläilemään Iinan entisen dagis-kaverin luo. Nadja ja Iina oli erottamattat bestikset Blåsippaneissa <3 Syksyllä Nadjan perhe muutti Sulvalle ja Iina jäi kovasti ikävöimään.
"Nadja-case" oli mullekin jotenkin kova paikka. Asia, jolle mä en voinu mitään. Kun Iina itku kurkussa kertoi ikävöivänsä Nadjaa, mä en tienny miten olisin lohduttanut. En voinu luvata mitään. En tienny, näkeekö Iina enään koskaan Nadjaa :(
Viiko sitten Iina taas katseli dagis-kuvia ja kyseli Nadjan perään. Mä tein salapoliisityötä ja sain facen kautta yhteyden Nadjan isään. Hyvä Facebook!
Tänään käytiin Nadjan luona kyläilemässä heidän hienossa uudessa kodissaan. Oli tosi kivaa. Toivottavasti saatais jatkossa säännöllisesti treffattua. Nadjan äiti oli tosi kiva ja tytöt nautti taas toistensa seurasta :)

Kaiken päälle vähän ruokakauppaa, ruokintaa, pyykkihuoltoa, lasten pyykkäystä, iltatoimia ja siinä se sitten taas oli. Yksi päivä taputeltuna.

Huomenna mä lähden aamulla taas ajelemaan kohti Kauhajokea. Edessä on siis kouluviikonloppu, kivaa. Mä luulen, että jään taas yöksi hotelliin, ettei tarvi hirveesti ajella pimeydessä.

Mukavaa viikonloppua!


[Share to Pinterest]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! <3