torstai 31. tammikuuta 2013

Vesikeliä

Nämä plussakelit sekoittaa ihmisen vuodenaikatajua...

Tänään on ajatuksissa ollu tyttöjen sadevaatteet. Niihin mulla ei erityisiä himoja tai innostuksia ole, mutta kun kummankin tytön dagistädit puuttuvista tai liian pienistä sadevaatteista ovat muistutelleet, oli pakko tarttua asiaan...

Mä oon ruokkiksella vähän kartoittanut Vaasan kuravaatetarjontaa puhelimitse, netin ja facen kautta. Prismassa oon todennu jo aiemmin olevan tosi tylsiä (lue: yksivärisiä) asuja. Ne ei mulle kelpaa!

Tsekkasin läpi Wilmiksen, Babyluxin, Ellen & Elviiran netissä. Wilmiksessä olis Småfolkin sadeasu Iinan kokosena, muttei Aavan. Lisäksi värit tuntui liian tummilta vaikka omppukuosi muuten onkin herkullinen. Babyluxissa, Ellen & Elviirassa ja Kids & Motherssissa oli ei-oota. Ei kyllä mikään ihme, tammikuuta kun elellään.

Lindexin verkkokaupassa oli hyvin sadevaatetta. Myymälöissä ei soittokierroksen mukaan kuulemma ole esillä sadevaatteita, mutta sekä Kivihaassa, että keskustassa on kuulemma varastossa jotain Bamse-juttua ja punaista ja mustaa housua.

Päädyin siis hakemaan huomenna Lindexistä tytöille yksväriset housut ja Aavalle raidallisen Bamse-takin. Iinalle meinaan tilata netistä perhostakin, silläkin uhalla, ettei sitä tällä punaisella sekunnilla saada käyttöön. Eiköhän tässä pian jo taas pakasta ja noita housuja ne kuitenkin kai enimmäkseen dagiksessa kaipailee...

Iinan sadeasu

Aavan sadeasu


Ja sitten mä oon jo (salaa) miettiny mökkiä. Ja tietysti sen sisustamista. Neliöitä kun on vähänlaisesti, olis kiva saada tila hyödynnettyä mahdollisimman hyvin...Tupa on niin pieni, että sohvaa ja ruokailutilaa ei saada mitenkään mahtumaan kumpaakin. Perinteisen sohvan saamme siis unohtaa. Nyt mä kovasti yritän ideoida mahdollisimman mukavaa ruokaryhmää ja sille kaveriksi mahdollisimman muuntautumiskykyistä säilytyskalustetta. Ikean Stuva-säilytyspenkki voisi olla toimiva ruokapöydän kaveri matalalla patjalla päälystettynä.

Stuva-penkkiä saa tällaisella ovella, jossa ei ole istumista häiritseviä nuppeja...
...tai tällaisilla ovilla, jotka sopis mökkityyliin paremmin, mutta joissa on pienet nupit.

 Aivan mahassa nipistelee, kun tuntuu niin kivalta :)


[Share to Pinterest]

2 kommenttia:

  1. hei onkos nuo hyvän laatuisia siis nuo sadeasut? Oon aina ostanut perinteiset rukkan-sadeasut ja nyt vaihtelu voisi virkistää :)!

    Stuva-penkin valitsisin minä ;)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä ei oo koskaan ollu Lindexin sadevaatteita tai muitakaan ulkovaatteita. Nyt mennään siis ihan hyvässä uskossa uutta kokeillen. Iinalla on ollu Reiman, Lundmyrin, Ticketin ja Rukkan sadevaatetta aiemmin.
      Mä oon tosi laiskasti käyttäny sadeasuja (päiväkotiin lähinnä ostettu), etten osaa sanoa niistä juuta enkä jaata.
      Lindexillä oli kivoja värejä!Samoin Lekmerillä oli hauskan näköisiä sadevaatteita. Tämän mä meinasin eka tilata: http://lekmer.fi/lastenvaatteet/sadevaatteet/sade-asut/abeko-sadeasu-elma-turkoosi#.UQrK_-ijVRY

      Poista

Kiitos kommentista! <3