torstai 21. maaliskuuta 2013

Äntligen hemma

Mä olin vasta kasilta kotona. Väsyneenä, nälkäsenä ja onnellisena.

Tänään töissä kaikki mun asiakkaat oli ruotsinkielisiä. Nå inte riktig alla, men nästan alla ;-)

Ja hitto, että mä kärsin tästä tumpeluudestani. Miksi mä en voi osata ruåtsia?
Siis kyllä mä pärjään, mutta rentoa jutustelua en saa aikaiseksi. En sitten millään. Tai sitten se vaatii kohtuuttoman paljon ponnisteluja. Ruotsinkielisten asiakkaiden kanssa siis tulee juteltua paljon vähemmän. Sääli. Kuinka montaa mielenkiintoista persoonaa multa lipuu ohi, kun en osaa kieltä...

Hieronnan aikana ei mun mielestä asiakkaan kanssa kuulukaan niin puhua vaan haluan tarjota asiakkaalle kokonaisvaltaisesti rentouttavan ja rauhoittavan kokemuksen. Mutta manikyyrin aikana jutustelu olis ihan jees. Ja tänään oli kyllä melko hiljainen manikyyri :D

Voi kun me ihan oikeesti onnistuttais antamaan meidän tytöille kaksi kieltä! Niin, että niiden olis luontevaa ja helppoa jutella kummalla tahansa kotimaisella.
Toki toivon heille myös ruotsinkielistä identiteettiä ja kulttuuria. Mutta ensisijaisesti haluan heille taidon kohdata ihminen, puhuu hän sitten kumpaa tahansa kieltä.

Työpäivän jälkeen mä pääsin taas tanssahtelemaan balettia <3
Ja vaikka hierontapainotteisen työpäivän jälkeen olin ihan rättipoikki, ei tanssitunti tuntunu yhtään raskaalta. Vaikka hiki virtas! Ihana laji ihanien ihmisten kanssa. Kyllä siitä ihminen tulee onnelliseksi :)

Pitkän päivän jälkeen oli kiva tulla kotiin. Tytöt istui jo iltapalalla, mutta hetken ehdin niitä näkemään ennen nukkumaanmenoa.
Tänään Iinalla ja Aavalla olis ollu dagispäivä, mutta koska päiväkodissa riehuu oksutautiepidemia, pidettiin tytöt kotona. Onneksi Sarah pääsi tulemaan lyhyellä varoitusajalla ja mahdollisti tyttöjen ylimääräisen "vapaapäivän". Mulla on viikonloppuna koulua ja Teron isä on huomenna tulossa meille viikonlopuksi, joten vatsatautiin ei nyt oikeen olis mahdollisuutta. Toivottavasti säästytään!

Vihdoin kotona - äntligen hemma! <3


 
Ootkos muuten katsonu joskus ruotsin TV4:lta Äntligen hemma -ohjelmaa?
Se on niin hyvä! Joskus sitä seurailin kun meillä ruotsin kanavat näkyi, mutta nyt joudun olemaan ilman. Aivan tuli ikävä...



[Share to Pinterest]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! <3