sunnuntai 28. huhtikuuta 2013

Rintaleikkaukseen

Mulle tuli aamulla yht'äkkiä olo, että haluaisin pienennyttää rinnat.

Ja ajatus on pyörinyt päässä koko päivän...Olishan se aika mieletöntä! Saada sopivat tissit.

Nyt illalla olen googletellut muiden kokemuksia ja yksityisen puolen hintoja. On se kyllä aika hurja operaatio. Itse leikkaus tehdään yleisanestesiassa ja kestää 3-4 tuntia. Sairaslomaa tulee 3-6 viikkoa ja kokonaistoipuminen vie kuukausia. Voisin kuvitella, että leikkauksen jälkeen on aika kipeä.

Toisaalta melkein kaikki rintoja pienentäneet ovat olleet tyytyväisiä lopputulokseen. Siitäkin huolimatta, että kunnallisella puolella on tullut rumaa jälkeä. Elämänlaatu on kuulemma huomattavasti parempi, vaikka rinnat olisivatkin ruttuiset tai oudon arpiset.

Mä luulen, että täyttäisin kriteerit kunnallisesti rintoja pienennyttää, kun mun pituus on 170cm ja liivit 75F, eikä rinnan koko oleellisesti muutu mun painon mukana. Mutta on siinä aika paljon arvelluttavaa. Jonot on pitkiä ja leikkausaika tulee sitten kun heille sopii. Aikatauluttaminen kesälomaan tai muuhun passeliin ajankohtaan olis mahdotonta. Ja kyllä mä toivoisin oikeesti kaunista jälkeä. Ei se nyt vaan saa olla ihan sama.

Yksityisesti hinnat on sitten taas aika huimia. Suomen ykköspaikoissa sais pulittaa kahdeksan tonnia. Viron puolella selviäis kolmella tonnilla. Mutta jos yksityisen valitsee, niin se on just laadun takia ja voiko silloin lähteä Viroon? Kannattaisko sitten kuitenkin mennä kunnallisesti ja säästää sen kolme donaa jos tulos on joka tapauksessa arpapeliä.

Ja sitten ne mahdolliset komplikaatiot. Onko sitä valmis ottamaan riskin sairaalabakteerista tai verenvuodoista tai tulehduksista. Apua!

Mutta jos nuo riskit uskaltais ottaa, pääsis selkä- ja niskakivuista ja rintsikoiden painaumista ja hankaumista. Liikkuminenkin olis helpompaa.

Enpä tiedä mitä ajatella! Ehkä vois käydä lääkärin luona keskustelemassa (eli kysymässä moniko kuolee leikkauspöydälle ja kuka on suomen paras rinnanmuotoilija :D). Tai sitten mä vaan taas hautaan ajatuksen niinkun aina aiemminki...




[Share to Pinterest]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! <3