maanantai 1. heinäkuuta 2013

Nyt lähtee...


Synttärit, mikä ihana tekosyy! Siivota.

Aavan synttärit lähestyy ja vaikka asetin itelleni aikataulun valmisteluille, ettei mun loma lipsahda pelkkiin synttärivalmisteluihin, on homma lähtenyt silti lipeemään...

Mun oli tarkoitus keskiviikkona käydä kaupassa ja leipoa. Torstai aamupäivä oli pyhitetty siivoukselle. Ja torstai-iltana juhlitaan.

Vaan pakkohan mun oli eilen siivota, kun Iinan sairastamisen takia oltiin kotosalla. Kylppäristä pesin seinät, lattiat, tasot, ammeet ja kylpylelut sekä saunan. Pyykkiäkin pesin kolme koneellista ja viikkasin kaappiin ainakin saman verran. Ilman noita juttujahan ei synttäreitä tule :D


Tänään huomasin taas hakevani rättiä käteen. Nyt oli vuorossa ikkunoiden pyyhkiminen. Jep, mä käytän ikkunoiden puhdistamiseen pyyhkimistekniikkaa pesemisen sijaan. Veden kanssa en tuossa hommassa lotraa lainkaan. Kaks mikrokuituliinaa riittää. Ikkunaan vaan suihkuttelen ikkunanpesuainetta ja perään kosteaa mikrokuituliinaa. Sitten viimeistelen kuivalla. Jälki kelpaa ainakin mulle ja sehän riittää :)

Sama juttu tän synttärisiivouksen kanssa on. Mä teen tätä kai ikään kuin itselleni. Meille on tulossa vaan kaikkein lähimmät ystävät ja sukulaiset pippaloimaan ja he ovat kyllä nähneet meidän kodin ihan arkisessakin kunnossa. Ei he ainakaan vaadi multa monen päivän siivoamisia.

Mutta koska se vähän isompi siivo tulis sitten tehtyä? Nämä synttärit ja joulut on ihan loistavia motivaattoreita! Vaikka onhan sekin oikeesti kiva, että koti on juhlakunnossa kun juhlan aika on...

Minä tyttö se siis siivoan ja laitan. Vaikka siihen tuhraantuukin osa lomasta. Pitää vaan yrittää tehdä leppoisin fiiliksin ja sen verran kun tuntuu hyvältä. Kesäpäivät on niin pitkiä, että on siitä vähän uhrata siivouksellekin ;-)

Jos tänään vielä hakis vähän kesäkukkia ja pesis tekstiilipesurilla keittiön tuolit ja olkkarin nojatuolin :)

Siivoajia on muuten kahta tyyppiä: puhdistajia ja järjestäjiä. Mä oon ehdottomasti puhdistaja. Puhdasta pitää olla vaikka olis muuten hyrskyn myrskyn. Tero taas ärsyyntyy helpommin väärässä paikassa lojuvista tavaroista, muttei piittaa niin keittiön lattian tahroista...

Kumpaan kastiin sä kuulut?


[Share to Pinterest]

1 kommentti:

Kiitos kommentista! <3