maanantai 19. elokuuta 2013

Tarhaan

muistoni käy. Tai päiväkoti kai se virallisemmin on, mutta meillä tavattiin sanoa lastentarhasta lyhennetysti "tarha".

Voi että, miten alkaa aivan lämmittämään kun muistelen aikoja Suvilahden päiväkodissa. Sielä oli onni olla! Tai ainakin mä viihdyin :) Tilat oli kotoisat ja tarkoituksenmukaiset. Sisällä mun lempipaikka oli "kirjasto", eli kirjahyllyistä rakennettu nurkkaus, jossa lattia oli täynnä tyynyjä. Yhtä juhlaa oli myös päästä "saliin" leikkimään roolivaatteilla tai soittamaan soittimia yhteisessä musiikkituokiossa. Ulkona oli kiva leikkimökki ja meillä lapsilla oli lupa leikkiä myös aitaamattoman pihan vieressä olevassa metsässä (onkohan tänä päivänä enään missään aidattomia päiväkodinpihoja?). Metsänreunaan oli rakennettu jopa pitkä liukumäki. Mikäs sielä oli lapsen ollessa 

Omat tarha-ajat on palailleet mieleen, kun olen muutaman viimekuukauden aikana hieronut aika monia lastentarhantätejä (vai lastenhoitajiako nuo on?). Muutamat heistä ovat jopa olleet töissä Suvilahdessa silloin kun mäkin sielä olin lapsena. Ei olleet tosin mun ryhmän tätejä, mutta kuitenkin. Heidän kanssaan on ollu kiva muistella menneitä :)

Aivan vieläkin voin haistaa sitruunantuoksuisen käsirasvan, jota tädit seinästä käsiinsä annostelivat. Ja maistaa sen ihanan suklaakiisselin joka tais olla ihan oman keittiön valmistamaa. Ja nähdä ne pikkuiruiset vessanpöntöt, joissa oli kiva käydä ihan vaikka vaan kaverin seuraksi pissalla.

Inhottavaa taas oli tulla kesken päivän kipeeksi ja joutua "pukkisänkyyn" nukkumaan keskelle lattiaa. Tai laittaa rumat ja kankeat varakurahousut, jos omat oli kotona. Silloin hävetti.

Useimmiten meillä oli kuitenkin ihan sikakivaa :D Mulla on ollu ihanat tarhantädit ja paljon paljon kivoja tarhakavereita 

Voi kun omatkin lapset sais yhtä rakkaita muistoja dagis-ajoiltaan! 


Tänään mä laitoin ruuankin tarha-aikojen innoittamana. Tai koska nuo värkit sattui löytymään kaapista ;-)
Pinaattilättyjä, kananmunakastiketta ja perunaa. Nam!
Puolukkahillo unohtui :( ...vaikka sille on jätetty paikkakin :O

Mikä sun mielestä oli parasta ruokaa päiväkodissa tai koulussa? Teetkö sitä kotona?

[Share to Pinterest]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! <3