tiistai 3. syyskuuta 2013

Helppo villasukkaohje

Nyt alkaa olemaan se aika vuodesta, kun on hyvä aloittaa villasukkien kutominen. Mä oon nyt parin vuoden ajan aloittanu aina näin syksyllä villasukat sekä Iinalle että Aavalle. Työn edetessä oon mittaillu ja sovitellu. Muistellu, miten se kantapää nyt taas menikään ja kuinka kärjen saa nätiksi. Langat on aina ollu viimesen päälle nätin väriset seiskaveikat.

Sitten itsenäisyyspäivänä mä lankeen ostamaan Naisten messuilta villasukat koko perheelle. Tai oikeastaa mun äiti ne meille sieltä ostaa. Ne mun kutimilla olevat sukat kun eivät meinaa valmistua...Vaikka ovat tommosia minikokoisia lastensukkia. Niin ärsyttävää!

Olispa kiva olla taitava äiti ja kutoa edes lapsilleen villasukat!

Tässä nämä taas odottaa innokasta (mutta ei niin taitavaa) kutojaa.
Nyt oikeesti. Anna mulle joku idioottivarma ja helppo villasukkaohje. Sellanen jota mun ei tarvi purkaa ja tehdä taas uudestaan. Tyttöjen jalat on 29 ja 23, paljokohan niihin tarvii silmukoita?
Voi kun mä tänä vuonna onnistuisin. Me tarvittais melkein koko perheelle taas uudet villikset ja mökillekin vois tehdä omat...

Edit. Mun villasukkaongelmat loppui! Oikeasti helppo ohje löytyy täältä :)


[Share to Pinterest]

1 kommentti:

  1. Katso sinne 7veljestä lankakerän vyötteen sisäpuolelle. Se on idioottivarma ohje :-)

    -maija-

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! <3