tiistai 3. joulukuuta 2013

Saikulilla

Tero on ollu seminaarissa Murikassa eilisen ja tämän päivän. Ja kuinka ollakaan, Iina alkoi vähän yskimään sunnuntaina. Maanantaiaamuna se ei saanu yhtä lausetta sanottua loppuun yskimättä. Ei auttanut kun jäädä kotiin hoitamaan. Tänäänkin aamulla Iina yski vielä kovasti, joten mun työpäivä vaihtui kotipäiväksi tanäänkin.

Eilen mä siivosin, hoidin Iinaa ja viihdytin Aavaa. Illalla kyllästytti jo kovasti, olispa päässy edes pikaisella kävelylle. Tänään aamu ja aamupäivä meni puhelimessa. Mun mummi on huonona ja aiheutti aamusta kovasti huolta. Sitten peruuttelin aamupäivän asiakkaita. Samaan syssyyn sain tiedon, että minulla tulee olla ensi maanantaihin mennessä suoritettuna ensiapukurssi, eikä suinkaan helmikuuhun mennessä kuten olin kuvitellut. Kiva. SPR järjestää noita kurssejaan täällä Vaasanseudulla säälittävän harvoin. Koko kapasiteetin sai kyllä ottaa käyttöön luovuuden osalta. Soitin sinne ja soitin tänne. Otin jopa puhelun jo Kuortaneen urheiluhierontakouluunkin, että koska heille pääsisi näyttöä suorittamaa, jos mua ei nyt maanantaina otetakaan Tampereelle. 

SPR:n Vaasan toimisto oli kyllä avulias. Ei saanut järjestettyä mulle koulutusta, mutta vinkkasi, että tänään ja huomenna pääsisi suorittamaan EA1:stä Savonlinnassa ja Turussa. Heh heh!

Onneksi mulla on fiksu isä, joka neuvoi ottamaan yhteyttä SPR:n ruotsinkieliseen osastoon. Bingo! Huomenna alkaa ihan lukujärjestyksenmukainen "Grundkurs i förstahjälp", ja minähän tungen sinne itseni mukaan. Kouluttaja vaikutti oikein mukavalta ja toivotti tervetulleeksi porukkaan. Sanoi vielä, että jos joku asia menee ohi toisella kotimaisella niin hän kyllä sitten kääntää mulle suomeksi. Ihana!

Iltapäivällä käytiin kaupassa, makseltiin laskuja, tehtiin majoja, tilattiin pari tuorejuustokakkua Loftetista, laitettiin ruokaa, rakennettiin junanrataa ja väännettiin joulutorttuja. Noista tortuista ei paatuneimmatkaan pessimistit saa hakaristejä.


Iina leipoo...
...ja Aava leipoo.
Pikkuinen sottapytty odottelee torttuja
Tällaisia niistä tuli, hienoja! ...paitsi tuo hakaristi jonka tein tytöille malliksi ;-)
Tänään syötiin peruna-jauhelihakiusausta höystettynä pekonilla ja juureksilla.
Pekoniakin saa nyt luomuna ja täytyihän se jotenkin testata. Tytöt tykkäs ja minä kans :)
Huomenna siis kielikylpyä ja Anne-nuken pussailua. Moffa saatiin junailtua lastenhoitajaksi aamupäivälle ja Tero luistaa töistä huomenna kotiin vähän aiemmin iltapäivällä.

Vähän leppoisampi olis taas saanu tuo aamupäivä noi niinku henkisesti olla, mutta eipä tämä nyt kovasti yllättänyt. Just tällasta sähläämistä tämä mun elämä on. Ja ihan itseäni saan useimmiten syyttää.

Pian me saadaan Herra Salo kotiin. Sitten syödään tortut ja arvatkaapas ampaisenko sen jälkeen ulos nuuhkimaan raitista ilmaa :)

[Share to Pinterest]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! <3