lauantai 28. joulukuuta 2013

Saletisti ale rea

Hyvää välipäivää ystäväiseni!

Me ollaan vältytty hurjalta ale-hysterialta. Ihan vaan siitä syystä, että rahaa ei ole kulutettavaksi ylimääräisiin, edes alennettuihin, ostoksiin. Onneksi joulupukki toi muutamia lahjakortteja ja toppatakkiin korvamerkittyjä seteleitä. Kiitos pukki! <3

Niin me siis Iinan kanssa pyörähdettiin eilen Polarn o. Pyretissä. Prioriteetti numero yksi oli löytää Iinalle merinovillainen välipuku johon Iinan sai lahjakortin jo synttärilahjaksi. Bonuksena katsastettiin pikaisesti ale-valikoimaa, sillä kumpikin tytöistä sai pukilta sadan euron lahjakortit tuonne raitojen luvattuun maahan. Herra Salo odotteli nukkuvan Aavan kanssa autossa alatorilla, joten mä yritin hätäiseen skannata alerekit läpi sillä aikaa kun Iinan sovitteli villapukua.  

Hienosti meni! Löydettiin Iinalle villatakki ja -housut, kylläkin ihan normaalihinnalla. Lisäksi mukaan lähti sellaiset Po.p:in perus 5-taskukangashousut pinkkinä kummallekin tytölle, punaiset pilkkuleggarit, valkoinen t-paita ja sydänpyjama Iinalle. Nyt on oikeasti tarve uusille vaatteille Iinan osalta, kun järjestäen 110/116-kokoiset alkavat olemaan liian pieniä. Miten 116-kokoiset vaatteet voi olla liian pieniä 116 cm pitkälle lapselle? En käsitä. No, joka tapauksessa Iinan vaatekoko on nyt 122 tai 122/128. Villatakki ostettiin koossa 134/140 koska sitä ei ollut punaisena kokoa pienempänä. Tummansininen ei kelvannut. Itku tuli myös kassalla kun Iina halusi maksaa villapukunsa itse lahjakortilla ja maksun suoritettua hän ei saanutkaan tyhjäksi käytettyä korttia takaisin. Oli ilmeisesti kuvitellut saavansa luottokortin näköisen lahjakortin leikkeihinsä. Huh, helpompaa olis ehkä ollu vaan käydä ihan itekseen...

Tänään mä ostin itselleni talvitakin Prismasta samalla kun kävin yksikseni ruokaostoksilla. Näppärää, eikö! ...ja ehkä vähän säälittävää :D Mutta oikeesti, tuo Didriksonin takki on mun mielestä ihan kivannäköinen ja teknisiltä ominaisuuksiltaan kelpo. Mä oon nyt pari viimeisintä vuotta kulkenut saman merkin vähän lyhyemmässä valkoisessa takissa ja tykännyt siitä kovasti. Se vaan menee niin nopeasti likaiseksi ja kamalan näköiseksi. Nyt siis valitsin mustan takin vähän pitemmällä helmalla, jonka alle sujahtaa ihan kivasti mekkokin. Hupussa on irroitettava tekoturkis. Takki on tuulen- ja vedenpitävä ja siinä on Didriksonin takeille tyypillinen korkea kaulus. Mun mielestä se on aivan ihana! Hintalapussa luki 299,- josta sai 30% alennusta ja koska pukki toi ne muutamat setelit, ei mulle jääny maksettavaa omasta pussista kun kympin verran :)

Iinan merinovillapuku ja mun takki ilman karvaa

Sellaisia välipäiväostoksia on meillä tehty. Ootko sä käyny ale-ostoksilla? Teitkö löytöjä?

Mulla on vielä Marimekkoon lahjakortti ja satasen verran jäi Polarn o. Pyretiinkin käyttämättä, nyt vaan odotellaan sopivaa fiilistä ja omaa aikaa.


[Share to Pinterest]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! <3