keskiviikko 19. maaliskuuta 2014

Aamunavaus

Vapaapäivä, kirkas keli ja hyvä mieli. Edes tyhjä jääkaappi ja leipäkori ei saanut mun fiiliksiä laskemaan. Kaurapuuro voisilmällä oli vaihteen vuoksi tosi hyvää. Tytöille löytyi lisäksi yksi viili, jonka kiltisti jakoivat puoliksi. Kyllä me näillä pärjätään hienosti - lounaaseen asti!


Tänään pitää kyllä käydä kaupassa. Ja kirpparilla täydentämässä pöytää! Viimekerrasta onkin...ööö...ikuisuus. Tai ainakin viikkoja. Mä oon just tällanen tehopakkaus ;) Pakko kyllä vähän selitellä asiaa lomailulla ja sillä meidän lomaa edeltäneellä tolkuttomalla sairastelulla.

Tänään aion tehdä myös vakuutusyhtiöön vihdoin sen korvaushakemuksen Iinan lääkärikuluista ja ottaa yhteyttä myös pankkiin. Yäk. Tämmösiä juttuja mä inhoon.

Tyttöjen välikausivaatehankinnat pitäis kans tehdä, nyt kun kokoja vielä (toivottavasti!) on. Pitäis siis käydä Polarn o. Pyretissä ja kurvata Runsoriin hakemaan Marikalta töistä saapunut Pomp de Lux -vaatetilaus, jossa on Iinalle sellainen "parempi" kevättakki.

Sellaista puuhaa on meidän päivään tulossa. Mutta palatakseni vielä otsikkoon. Muistatteko koulun aamunavaukset? Mä rakastin niitä! Täydellinen ajankohta ottaa vastaan asiaa. Kaikki oli jo hereillä, muttei vielä väsyneitä tai kierroksilla kuten iltapäivällä. Sai vaan istua ja olla ja miettiä. Loppuun (vai oliko se alkuun?) laulettiin joku virsi ja sitten reippaina opiskelemaan. Voi vitsi, mä ihan oikeesti tykkäsin olla koulussa! Vai kultaako aika muistoja?

Pilvimuurista valo välähtää oli yks mun lempparivirsistä ja se tuli jostain syystä tänään mieleen. Aurinko paistaa ja meno on letkeä. Tuo taitaa olla pääsiäisvirsi, mutta miksei sen sanoma vois toimia muutenkin. Pieni virsidiggari TAAS nostaa päätään :D :D


Pilvimuurista valo välähtää.
Pilvimuurista valo välähtää.
Läpi lukkojenkin
Herra Jeesus tulla voi.
Kuolleista hän noussut on.

Kuka tuskaani hiljaa koskettaa?
Kuka tuskaani hiljaa koskettaa?
Läpi lukkojenkin
Herra Jeesus tulla voi.
Kuolleista hän noussut on.

Mistä riitaamme hymy leviää?
Mistä riitaamme hymy leviää?
Läpi lukkojenkin
Herra Jeesus tulla voi.
Kuolleista hän noussut on.


 
Tässä virren alkuperäiskielinen versio


Valoa ja iloa sun päivään! <3



[Share to Pinterest]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! <3