keskiviikko 16. huhtikuuta 2014

Kiusallista


Heips!

Mä oon tänään viettäny tyttöjen kanssa vapaapäivää. Tai kotipäiväksi mä tapaan näitä kutsua, kun ei tässä kovin vapaita velvollisuuksista olla, vaikka ansiotyössä ei ollakaan.

Aamu alkoi heti vähän äreissä merkeissä. Tytöt kiljui ja huusi ja mun pinna meinas jatkuvasti katketa. Aamupalakin tuntui jotenkin pieneltä. Pukemista ja venymistä ja vanumista. Tytöt pihaan ja lounasta laittamaan. Kuorin ja suikaloin porkkanaa, perunaa, punajuurta, sipulia ja valkokaalta. Laitoin ne kattilaan ja keittelin sen aikaa kun ulkoiltiin leikkipuistossa. Vielä 400 grammaa jauhelihaa joukkoon ja punajuuri-jauhelihakeitto oli valmis. Toimi ihan kivasti.

Ruuan jälkeen lähdettiin ostoksille. PääsiäisPussi -keräys ottaa vastaan vielä tänään lahjoituksia Vaasan seudun vähävaraisille perheille. Noin 140 perhettä on jättänyt hakemuksen ja heille kaikille pyritään toimittamaan ruokakassit pääsiäisen iloksi.

Vein Vaasa Day Span puolesta kaksi pussia, johon olin kerännyt savulammasta, appelsiinia, sitruunaa, kermaa, mämmiä, pashaa, pääsiäismakeisia ja pääsiäismunia. Toivottavasti pussit ilahduttavat kahta lähiseudun lapsiperhettä.

Kotiin tullessa oli taas jo vähän nälkä ja hirveä jano. Harmitti, kun tajusin pääsiäisen tulevan ja mä en pysty nauttimaan siitä herkutellen. Mulle nämä juhlat on aina sama asia kun syöminen. Hyvä ruoka on sitä kaikkein parasta. Nyt jään siitä kaikesta paitsi.

Herra Salo lupautui ottamaan musta Summer SLIM -projektia varten "ennen"-kuvat. Niin k i u s a l l i s t a. Ladattuani ne koneelle, aukesivat silmät. Siis aika järkyttävää. Jotain pientä mustaa kangasta rintojen päällä ja jalassa ja niiden ympärillä joka paikassa muhkuraista läskiä. Läskiä, läskiä, läskiä.

Noiden puolialastomien läskikuvien jälkeen söin reippaasti maitorahkaa melkein purkillisen ja sen päällä omenanpaloja. Nyt on vaan tsempattava.


Illalla mä pääsen ihanien ystävien seuraan. Sitä ennen vielä wokkia ja tofua.

Sunnuntaina julkaisen nuo inhottavat "ennen"-kuvat...jos uskallan.

Kiusallista!


Ps. huomaatteko, meidän pääsiäisruohot kasvaa, jes! :)
[Share to Pinterest]

2 kommenttia:

  1. Mulla on kyllä kans semmosta "ennen" -matskua, että huhhuh :D Julkaise ihmeessä..oot rohkea! Täältä tulee ainakin kovat tsempit!

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! <3