keskiviikko 25. kesäkuuta 2014

LÄHIBLOGIT ♥ - päivitetty blogiluettelo




 

Tänään kukoistaa kesäkukat uusissa purkeissaan ja ihastus lähialueen blogeihin. Jonkin verran on ollutkin puhetta siitä, kuinka nämä pienemmät ja kodikkaammat blogit innostavat. Niiden epätäydellisyys tuo elämänmakua, joka isoista ja aikakauslehtimäisistä julkaisuista helposti puuttuu. Mä huomasinkin, että viimeaikoina olen lukenut melkein vaan näitä pienempiä (ja isompiakin) lähialueen upeita blogeja. Osittain mun innostusta noihin blogeihin tietysti selittää meidän bloggareiden tapaamiset ihan oikeassa elämässä. Blogi saa vähän enemmän ulottuvuutta, kun henkilö sen takaa tulee tutuksi.

Blogin sivupalkki onkin saanut tänään päivitystä blogiluettelon osalta. Nyt olen erotellut Vaasan alueen blogit omaan luetteloonsa otsikolla "LÄHIBLOGIT ♥". Muut blogit jäivät vanhaan listaan, jonka siivosin ja otsikoin uudelleen "MUITA KIVOJA BLOGEJA".

Jaa jaa, selvä. Mitäs tuosta nyt sitten?

No sitä, että tässä on teille kaikille ihanille lukijoille tuhannen taalan paikka käydä tutustumassa meidän alueen kivoihin blogeihin. Joukossa on isoja ja pienempiä blogeja. Elämää, sisustusta, muotia/pukeutumista, liikuntaa, leivontaa, ruokaa. Parhaimmillaan kauniita kuvia sekä hauskoja ja oivaltavia tekstejä.

Itse lueskelen näitä vaasalaisia blogeja meidän bloggaajien omassa suljetussa facebook-ryhmässä, johon osa aktiivisesti linkittää bloginsa tuoreimmat postaukset. Ihan näppärää minun kannltani, mutta nyt halusin nuo blogit teidänkin ulottuville, esille suljetusta ryhmästä.

Näistä blogiluetteloista hyötyvät sitä paitsi lukijoiden lisäksi linkitetyt blogit. Minä olen löytänyt monia kivoja blogeja juuri noista muiden bloggaajien blogiluetteloista ja tämä minunkin blogi on hyötynyt kovasti olostaan esimerkiksi After the storm -blogin ja Pintariipaisuja-blogin lukulistoilla. Kiitos Sannis ja Emma ♥ Tilastoni kertovat nimittäin, että kahdesta edellä mainitsemastani blogista tulee yhteensä noin 15% lukijoistani! Se on paljon se. Vertailun vuoksi kerrottakoon, että bloglovin'in kautta tulee noin 1,5% lukijoista. Linkittäminen blogiluetteloon siis todella kannattaa. Se ei maksa mitään ja vie vain vähän tilaa sivupalkissa. Se on lisäksi bloggaajille vaivatonta, sillä blogilistat päivittävät itse itseään aina uuden postauksen ilmestyessä, eikä omia postauksiaan tarvitse olla linkittämässä sinne ja tänne ja tonne.

Haastankin nyt kaikki bloggaajat lisäämään lukemiaan blogeja reilulla kädellä omaan blogiluetteloonsa! Kyllä, kyllä, sinne vaan!

Laitetaan hyvä kiertämään ♥

Nyt kun blogilistaa on saatu laitettua kuntoon, lupaan seuraavaksi yrittää kommentoida ahkerammin muiden blogeja. Aion myös lisäillä itseäni viralliseksi lukijaksi lukemiini blogeihin. Sekään ei maksa mitään, mutta tuo blogin pitäjälle hyvän mielen kun taas yksi lukija "paljastaa kasvonsa" :) Niin ja facen puolella vois kans käydä tykkäilemässä blogien sivuja. Kommenttiboxi on teitä varten! Laittakaahan linkkejä blogienne facebook-sivuille. Ja hei, mun blogilistalla on vielä kovasti tilaa, laita rohkeasti oma blogisi tai joku lukemasi blogi tähän alle, niin pääsen lueskelemaan ehkä uusia blogi-tuttavuuksia ;)

Niin ja kiva uusi tapa seurata muutamia alueen blogeja on Blogivaasa-sivu facebookissa. Käyhän tykkäilemässä!

[Share to Pinterest]

22 kommenttia:

  1. Jees, kiva kuulla, että oot hyötynyt mun blogilistasta :) Kyllä sun blogi sietääkin saada lisää näkyvyyttä ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Emma! Niin kauniista sanoista kun sun blogilistasta <3

      Poista
  2. Mä yritän tunnollisesti aina kirjoittaa edes jotain kommentteihin, kun oon lukenut tekstin. Mua itteä ilahduttaa ja palkitsee kommentin jättäminen, tulee kiva olo.

    Oon lukenu sun blogia sillon tällöin ja olis kiva kuulla jossain vaiheessa, että miten Ladylinen nettivalmennuksen jälkeinen elämä "sujuu" :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin teet, sinä ihana! Lisäsin sut mun blogilistaan, olit sopivasti tänään päivittänytkin blogia :)

      Poista
    2. Oi, kiva kiitos <3

      Täytyypä ottaa sinun blogista vaari ja tehdä sama juttu!

      Poista
  3. Haaste otettu vastaan! olen ensi viikolla lomalla ja olen laittanut agendalle blogilistani päivittämisen ja samoin blogini ulkoasua pitäisi päivittää...Minulla on samanlaisia kokemuksia, kun olen saanut blogini muiden listoille, esim. minulle tuo paljon lukijoita fab forty something ja hänen se listaus aikuisten blogeista.

    Muuten minulle on käynyt samanlailla kuin sinulle, että tällä hetkellä luen paikallisia blogeja enemmän kuin aikaisemmin. Kyllä se vaikuttaa kun blogi saa kasvot.

    Ihanaa loman jatkoa sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hienoa tuulanneli! Kesäloma on kyllä ihan paras :) ...ja näköjään, mitä kylmemmät ilmat, sitä enemmän saa näitä rästihommia hoidettua ;)

      Poista
  4. Höh! Mua aivan hävettä että mun sivupalkista on puuttunu mun lukulista! Toi lähiblogien lajittelu on loistava idea!
    Seuraatko sä sun tilastoja Google Analytisin kautta? Hitsit ku mä oppisin käyttämään sitä. Kaks kertaa oon yrittäny, mutta tuloksetta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kurkkaan silloin tällöin Analyticsiä, mutta pääasiassa seuraan tilastoja Bloggerista. Tuolla Analyticsissä on niin paljon mahdollisuuksia, että jonkun siihen perehtyneen pitäis antaa aiheesta opastusta. Syksylle sopiva aihe blogitapaamiseen "Kuinka käyttää Google Analyticsiä tehokkaasti"?

      Poista
    2. Huikee idis! ;) Mä olisin ainakin niin mukana tuossa blogitapaamisessa!

      Poista
  5. Kiitos pääsystä blogilistalle:)
    Mä yritin just eilen päivitellä omaa listaani, mutta blogger on ollut vähän yhteistyökyvytön viime päivinä, eikä siitä lopulta mitään tullut. Joku toinen päivä pitää kokeilla uusiksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mähän oon käyny ahkeraan Kotikolmiota lukemassa, mutta kun nyt pitkän aikaa linkit on ollu niin sopivasti tyrkyllä siellä facebook-ryhmässä, ei oo vaan tullu päivitettyä omaa blogilistaa...
      Nyt tilanne korjattu, kiitos kylmän kesälomakelin! :)

      Poista
  6. Loistoidea. Mulla oli joskus sivupalkissa lista mut otin sen pois varmaan pari vuotta sitten ku se päivitty niin hitaasti, usein vuorokauden myöhemmin kuin esim. Blogilista.fi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä! :( Mulla on kyllä toiminu ihan hienosti...
      Katoin Satu, et sulla on useampikin blogi :) Mitä niistä päivität useimmin?

      Poista
    2. Langoilla. Keittiöön en oikein ehdi mitään päivittää (vaikka haluaisin) ja villasukkaprojekti on ohi.

      Poista
  7. Olipas kiva idea :) mun pitäis päivittää kans oma listani.

    VastaaPoista
  8. Heiiiii, kiva että liikenne skulaa :) Mä otin joskus hetkeksi lukulistan pois, kun fiksailin sivuja ja johan tuli heti kommenttia, että pitää laittaa se takas :) Mulla on muuten ollu jo jonkin aikaa eroteltuna vaasalaiset ja muut..helpottaa jotenkin itteäkin ja omaa blogien seuraamista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, älä nyt hyvä ihminen vaan mee sitä pois ottamaan ;) :D

      Poista
  9. Mun pitäis kans hoitaa tuo asia kuntoon! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitten vaan hihat heilumaan ;) Oli muuten oletettua nopeampi projekti kun Bloggerkin sattui toimimaan moitteettomasti :)

      Poista

Kiitos kommentista! <3