perjantai 20. kesäkuuta 2014

Mukavaa keskikesän juhlaa

Jos keskiviikkona sain mielialaa koholle juhannusviikonlopun suhteen, laski fiilikset eilen aamulla totaalisesti.

Surkeat sääennusteet yhdistettynä viimeiseen lomaa edeltävään työpäivään ja tekemättömät juhannusvalmistelut saivat mun olon suorastaan surkeaksi. Onneksi kaikki asiakkaat olivat ihania ja sain kuin sainkin työpäivän kahlattua kunnialla. Välillä mieleen tuli kuitenkin kotiin jäänyt sotku, pesemättömät lakanat mökille, leipomaton juustokakku ja tekemätön kauppareissu...

Kun mä pääsin töistä kuuden jälkeen ajelemaan kotia kohti, päätettiin yksissä tuumin, että käydään kaupassa vasta seuraavana aamuna. Tytöt oli olleet iltapäivän mun vanhempien luona ja kun haettiin niitä kotiin meille tarjottiin grillattua maissia ja makkaraa. Ja mulle lomaolut. Ah! Aurinkokin paistoi lämpimästi terassille ja olo oli yht äkkiä kovin onnekas.

Tänään aamulla tuntui kivalta herätä omasta sägystä sateen ropistessa ulkona. Käytiin Prismassa ja todettiin, että muutama muukin on jättänyt kiirehtimättä juhannuksen viettoon. Ihmisiä oli tosi paljon liikenteessä, mutta meininki oli silti ihan leppoisaa. Ostosreissun jälkeen käytiin ihastelemassa uutta ABC-liikenneasemaa Kivihaassa. Tytöt sai leikkiä leikkipaikassa ja samalla syötiin kesäinen grillinoutopöytä. 

Kun päästiin kotiin, oli kaikki edelleen tyytyväisiä. Herra Salo lähti mökille tekemään kylmäkellarin kantta ja mä jäin tyttöjen kanssa kotiin siivoamaan. Tytöt siirsi omat romunsa kivasti omille paikoilleen kun lahjoin heidät suklaapaloilla. Yllättävän nopeasti saatiin kämppä raivattua siihen kuntoon, että mä pääsin imuroimaan. Kaiken kukkuraksi jälkikasvu ymmärsi siirtyä leikkipuistoon auringon paistellessa. Mä sain ihan rauhassa tehdä pikasiivouksen ja pyöräyttää mansikkaisen tuorejuustokakunkin.

Sitten vaan kirsikat, herneet ja loppu suklaalevy mukaan ja mökille iltapäiväkaffille.





Tämä ilta ollaan taas viihdytty mun vanhempien luona Karperö-järven rannalla. Nyt tytöt ja miehet ovat soutelemassa ja mä kuuntelen äitin kanssa terassilla radiota. 

Nyt on mukava olla!

Tämä Onneli ei kuulkaa tarvi kun pölykoirattoman kodin, kloriitissa uitetun tiskirätin, hyvää ruokaa ja vähän aurinkoa ollakseen tyytyväinen :)

Ps. Vaikka postauksessa vilahteli niin Prisma kun ABCkin, ei kyseessä ole maksettu mainos tai minkään sortin blogiyhteistyö :D
[Share to Pinterest]

1 kommentti:

  1. Kuulostaa hyvältä! Ihanaa ja leppoisaa juhannyksen jatkoa teille...:)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! <3