perjantai 26. syyskuuta 2014

Iina tuli taloon







Iina tuli reissusta kotiin viime yönä. Ihanaa, mulla ehti olla jo vähän ikävä.
Tuli taas elämää tähän taloon. Tuota energian määrää ei voi kun kadehtia...

Aamu alkoi siskosten takkuamisella. "AAVA! Älä! Lopeta! Aaaava."

Aamupalan jälkeen saatiin täys lasti sitä tavallista Iinaa. "Äiti kato!" Hyppii portailta olkkariin. "Kato, kato ny!" Iina tekee kuperkeikkoja lattialla. Yskii. Räkäkin valuu. Alkaa hyppimään. "Huiiii!" Kiipeää sohvalle. Liukuu sohvalta lattialle. Nyt kaikki sohvatyynyt ovat myös lattialla.

Koko talo on kuin hävityksen jäljiltä. Matkalaukku tyhjenee pitkin lattioita. "Aava, kato, tehdään näitä väritysjuttuja." Sitten seuraavaan puuhaan. "Okei, tuu Aava. Aava! Tuu ny. Mä kampaan sun tukkaa. Laitetaan letti." Kunnes 10 sekunnin kuluttua. "Äiti, äiti. Minkälaisen kampauksen SÄ haluat? Äiti. Äiti. Kato näistä korteista. Minkälaisen kampauksen haluat?" Nyt on kaikki pampulat, pinnit ja harjatkin pitkin olkkaria. Iina yskii.

Kuluu 20 sekunttia. "Äiskä mä käyn kakalla. Tuut sitten pyyhkimään." Kuluu 30 sekunttia.

"Ei tullukaan kakkaa" Iina tuo tullessaan pari pahmolelua. Liikkuu hyppien yhdellä jalalla. "Äiti. Laitetaan tämmönen samanlainen pörrökampaus sulle kun tällä kissalla" Naurun remakkaa. Pari vetoa harjalla mun hiuksiin. Liukuu sohvan ja ikkunan väliin niin että puiset sälekaihtimet on taas kovilla. "Oho, oho. Hupsista, mä tipuin tänne!" Naurua. Pinkaisee takaisin vessaan. Tulee sekunnin murto-osassa takaisin kädet märkinä ja kohti kattoa tasajalkaa hypellen. "Mä hain vaan vettä. Sä tarvit vettä tukkaas. Äiti. Äiti. Tästä tulee rokkitukka. Aava. Kato äitin tukkaa! Kato ny. Aava!" Sukii hullun lailla mun hiuksia. "Aava! Kato nyt äitin tukkaa! Kato." 

Laittaa Robinia soimaan. Ottaa kitaran seinältä. Istuu 15 sekunttia sohvalla soittaen kitaraa Robinin soidessa taustalla. Sitten olkkarin pöydälle seisomaan. "Akropaatit. Nyt tanssimaan! Nyt TANSSIMAAAN! Aava tuu tuu. Tuu kans." Hyppää pois pöydältä. Hakee leikkihuoneesta juosten jotain leluja. Tulee juosten takaisin. Kiipeää taas olkkarin pöydälle. Alkaa heittelemään niitä haettuja leluja eteiseen. Hyppää pöydältä sohvalle. "Tadaa" Ja sitten hyppää takaisin sohvalta pöydälle. Meinaa liukastua. "Oho, oho." Nauraa silmät sikkurassa. Jatkaa konhottamistaan.

Meidän Iina ♥

Kyllä meillä vaan olikin aika rauhallinen viikko Aavan kanssa :D Iinalla ja mun vanhemmillakin oli kuulemma ollut niin kiva viikko, että olisivat olleet vaikka vielä toisenkin. Se on ihan hyvä mittari loman onnistumiselle. Kiitos vielä äiti ja isä kun otitte Iinan mukaan!

[Share to Pinterest]

2 kommenttia:

  1. Mä hengästyin tätä lukiessa :D Ihana tyttö <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On se ihana! <3 ...mutta niin vauhdikas. Tää tuli nyt taas vähän shokkina, mutta kyllä tähän taas tottuu, eikä itteäkään enään hengästytä :D

      Poista

Kiitos kommentista! <3