keskiviikko 24. syyskuuta 2014

Kiitollisuutta

Sain ystävältäni Marikalta facessa kiitollisuushaasteen. Tehtävänä oli kirjoittaa viiden päivän ajan viisi asiaa, joista olen kiitollinen. Samalla piti haastaa ystäviä mukaan kirjaamaan omia kiitollisuuden aiheitaan.

Toteutan haasteen nyt vähän toisella tavalla täällä blogissa. Kirjoitan alle viisi asiaa, jotka saavat minut tuntemaan kiitollisuutta tänään ja huomenna ja toivottavasti tulevaisuudessa. Haastan teidän lukijat miettimään viiden minuutin verran omia kiitollisuuden aiheitanne.


  • Kaksi tervettä lasta. Tämä lause oli minulle sananhelinää ennen äidiksi tuloa. Silloin en edes tiennyt muista vaihtoehdoista. Tai siis tiesin, mutten osannut ymmärtää, mitä on sairaat tai vammaiset lapset, erityislaipset ja elämä heidän kanssaan. Omien lasten kautta olen saanut tutustua perheisiin, joissa on erityislapsi. Nyt tiedän, että kaikki lapset eivät synny terveinä ja että erityistarpeinen lapsi tuo perheeseen paitsi hurjasti rakkautta, myös monenlaisia haasteita.
  • Vahva tukiverkko. Meidän ympärillä on isovanhempia ja lasten kummeja, jotka ihan oikeasti välittävät. Antavat meille aikaa. Kysyvät meidän kuulumiset, osallistuvat arkeen ja ovat läsnä silloin kun menee hyvin ja silloin kun menee vähemmän hyvin. Kullan arvoinen on ihminen, joka murehtii ja tuo oven taakse kassillisen ruokaa kun koko perhe sairastaa tai tyyppi joka on valmis skippaamaan omat illanvietot hoitaakseen meidän lapsia. Jotkut hullut jopa lähtevät ansaitulle etelänmatkalleen meidän mukulan kanssa! Ovat valmiita luopumaan viikon kahdenkeskeisestä laatuajasta - koska rakastavat niin paljon.
  • Valinnanvapaudesta. Koen, että mulla on mahdollisuus mihin vain. Pystyn päättämään itse elämästäni. Voin tehdä työtä josta pidän, elää ihmisen kanssa josta pidän, käyttää vapaa-aikaani niin kuin haluan. Mun elämä on nyt kovasti perhekeskeistä ja niin haluan sen olevan. Se ei ole pakko, se on mun valinta.
  • Ystävistä. Te olette mun elämän suola! Kuinka laimeaa ja ilotonta elämä olis ilman hyviä ystäviä. Olette tärkeitä.
  • Turvallisuudesta. Olen onnellinen saadessani asua Suomessa. Missään muualla maailmassa ei ole näin turvallista ja hyvä olla. Harmittaa vähän, kun suomalaiset eivät aina itse osaa tätä kaikkea arvostaa. Ulkosuomalaiset ja paljon matkustaneet osaavat ehkä parhaiten ymmärtää Suomen rikkauden. Heillä on asiaan perspektiiviä.


    Olen kiitollinen. Tosi kiitollinen.

https://www.leijonaemot.fi/leijonaemot/leijonaemous

Oletteko muuten tietoisia Leijonaemojen hyväntekeväisyyshuutokaupasta (klik) facebookissa? Eri yritykset ovat lahjoittaneet huudettavaksi vaikka mitä upeita tuotteita ja palveluja. Käy kurkkaamassa! Huutokaupan tulot käytetään lyhentämättömänä erityislasten vanhempien jaksamisen tueksi.
[Share to Pinterest]

3 kommenttia:

Kiitos kommentista! <3