keskiviikko 8. lokakuuta 2014

Jutellaanko säästä?




Monen mielestä säästä jutteleminen on turhaa ja jotenkin falskia. Ja niinhän se vähän onkin. Länkyttää nyt asiasta, mille kukaan ei mitään voi.

Mä tykkään silti siitä, että säätilat vaihtelee ja niistä saa siten jutun aihetta. Sää on aiheena ihanan turvallinen. Vaikka mä en kovasti piittaa siitä, mitä muut musta tai mun tekemisistä ajattelee, niin siitä huolimatta en mielelläni tarkoituksella herätä ihmisissä negatiivisia fiiliksiä. Provosoinnille on paikkansa mielestäni silloin, jos sillä on tarkoitus saavuttaa jotakin hyvää. Mutta sellainen turhan päiten ärsyttäminen ei mun mielestä ole kivaa. Mä rakastan rauhaa ja yritän miellyttää ihmisiä jos se ei vaan ole mitenkään minulta pois. Tiedättehän.

Asiakaspalvelutyössä säästäpuhumisen taito on sitä paitsi hyvä osata. Asiakas on tyytyväisempi jos jutut ventovieraan kanssa on koskeneet sateita kun vaikkapa Suomen hallitustyöskentelyä, lapsivaimoja tai subjektiivista päivähoitoa. Sää on turvallinen puheenaihe - oli se sitten hyvä tai huono.

Sää on helpompi kuin mää (ja mun mielipiteet).

Tänään sää on surkea. Mää voin hyvin. Työpäivä oli keskiviikkoiseen tapaan lyhyt ja oli kiva päästä hakemaan tytöt dagiksesta. Tänään yritetään välttää ulkoilut. Tytöt on jo askarrelleet langasta hiuksiinsa koristeita. Saas nähdä mitä muuta keksitään, että saadaan aika kulumaan. Ehkä käydään ruokakaupassa ja laitetaan tiskejä :D

Aavalla on huomenna valokuvaus dagiksessa. Toivottavasti se ei keksi pyytää näitä huikeenhienoja hiuskoristeita valokuvaukseen. Yön aikana taitaa hiuskoristeet mystisesti hävitä...
[Share to Pinterest]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! <3