torstai 9. lokakuuta 2014

Kuumeessa




Mulle nousi vähän yllättäen kuume viime yönä. Pieniä viitteitä mahdollisesta taudista oli nähtävissä kun Iina on viimepäivinä yskinyt kovasti. Mun oma olo oli eilen jotenkin ärtynyt ja herkkä. Tätä se siis tiesi.

Tänään jouduin jäämään kotiin sairastamaan. Myös Iina sai jäädä viettämään leppoisaa kotipäivää. Aava pääsi dagikseen puoleksi päiväksi, heillä kun oli se valokuvaus. Ihan hyvin meni. Iinan kanssa oleminen on niin paljon helpompaa kun hän on melkein 6-vuotiaana jo kovin omatoiminen. Mä sain siis ihan oikeasti levätä, mikä olikin onni, koska päivällä kuume taas nousi ja pää oli järkyttävän kipeä. Niskaakin särki ja iho oli jotenkin arka. Inhottavaa.

Mikään vuosisadan sänkyynkaataja tämä tauti ei taida onneksi olla. Tänään oon jaksanu hyvin laittaa itselleni paljon kuumaa juomaa ja ravitsevaa ruokaakin. Jostain oon joskus lukenut, että sairaana pitäis syödä kevyitä kasvispitoisia ruokia, koska ne sulavat hyvin, eikä elimistön tarvitse haaskata voimia ruuan käsittelyyn. Laitoin siis avokadopastaa itselleni. Ei ehkä kevyin mahdollinen valinta, mutta hei - mä uskon myös mielen voimaan! Hyvä ruoka tuo lohtua ja ehkä sitten paranee nopeampaa.

Lauantai-iltana pitäis nimittäin olla voimissa. Silloin on luvassa jotain kivaa kivaa kivaa ;)


[Share to Pinterest]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! <3