tiistai 7. lokakuuta 2014

Pala rauhaa






"Mä tarviin tän hetken tarviin tän hiljaisuudeen" laulaa Klamydia raidallaan Pala rauhaa.

Rallatus soi päässäni aamuisin suihkussa. Koska mä en koskaan saa sitä rauhaaja hiljaisuutta! Niin ärsyttävää. Meillä on aika hulppen pitkät aamut tyttöjen kanssa kiitos mun työaikojen. Heräillään varttia vaille kahdeksan ja yritän olla töissä varttia vaille kymmenen. Mun eka asiakas tulee aina kymmeneltä.

Tuo kaksituntinen kuluu mun mielestä hujauksessa ja mitenkään rauhallisiksi meidän aamuja ei suinkaan voi sanoa. Mulla on kuitenkin teoreettinen mahdollisuus saada tuohon kaksituntiseen 2x7 minuuttia hiljaisuutta - 7 minuuttia suihkun ajaksi ja 7 minuuttia automatkaksi Iinan dagikselta töihin.

Käytännössä noista on toteutunut vain automatka, koska mun lapset tulevat aina sepustamaan jotain kylppäriin kun olen suihkussa. Vaikka olen kieltänyt tuhannesti ja raivonnut asiasta sadasti. No miksi en laita ovea lukkoon? No siksi, kun me ei yleensä laiteta ovia lukkoon. Lukon nupista vääntäminen kun ei ole lihasmuistissa tai mitenkään muutenkaan automaattista, se jää tekemättä. Hommaa hankaloittaa sekin, että kodinhoitohuoneen ja kylpyhuoneen välisessä liukuovessa ei ole lukkoa, vaan lukitseminen pitäisi muistaa tehdä jo kodinhoitohuoneen ovella. Ei ota onnistuakseen meikäläiseltä.

Paitsi tänään. Ah. Sain olla kotona 7 minuuttia hiljaisuudessa. Toki kuulin jotain etäistä renkutusta kodinhoitohuoneen ovelta, mutta kuvittelin sen olevan vain harhaa.

Oli niin virkistynyt olo tulla suihkusta kun oli saanut hetken hiljaisuutta. Palan rauhaa. Bonuksena lapset olivat pukeneet reippaasti ulkovaatteet päällensä, kun heidän aikansa ei mennytkään kylppärissä meuhkaamiseen.

Miten ihmeessä muistaisin laittaa taas aamulla oven lukkoon? :D


[Share to Pinterest]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! <3