sunnuntai 26. lokakuuta 2014

Tylsät hiukset

Kuva Hair Housen asiakasillasta, jossa hiukseni muotoili Fia










Mun hiusten leikkauksesta vastaa mun äiti, joka on koulutukseltaan kampaaja. Oon kovasti ollu aina tyytyväinen mun äidin tekemään leikkaukseen. Kun stylisti Katriina Koskiniemi-Väisänen vielä meni kehumaan hiusteni mallia, olin todella vaikuttunut äitini osaamisesta!

Mulla ei siis kulu rahaa juuri lainkaan hiuksiini, kun värikin on oma. Välillä tosin harkitsen laittavani jotain ekoväriä tai raitoja hiuksiini, mutta homma on vaan jäänyt tekemättä. Tavallista hiusväriä en halua päänahkaani, vaikka en raskaana olekaan. Vahvat kemikaalit pelottavat ja viime vuosina mun päänahka on ollut tosi helposti ärsyyntyvä. En haluais sellaista kemikaalikuormaa itseeni. Mutta onko tämä oma väri ihan liian tylsä?

Mun hiusasiat rullaa nyt melko kivasti. Aika neutraalisti. Helpottavaa olla nyt jotain muuta kuin blondi. Silti. Hemmottelevat omat hetket jää hiusten osalta kokematta, kun "äitin kampaamossa" kastelen itse hiukseni, jonka jälkeen pikaisesti leikataan samalla kun lapset pyörivät jaloissa. Ja lopuksi saan siivota hiukset tietysti ihan ite lattialta.

Hemmottelun kannalta olis ihana käydä välillä ihan oikeassa hiussalongissa. Ihan mihin tahansa ei tosin voi mennä. Lyhyen tukan kanssa kampaajan taidoilla on todella merkitystä. Silmää hommaan on oltava, samoin tekniikka hallussa. Muuten lyhyestä tukasta ei tule nättiä. Mun hiuksia on leikannu tosi kivasti myös Rantasalongissa työskentelevä Terhi ja Jonna&Joonaksen Seija. Taitavia kampaajia kummatkin! Hair Housen Fia tuntui myös tosi kivalta ja pätevältä kampaajalta.

Välillä on ikävä kampaajalla saatua päähierontaa ja hiusten pesua! Kuinka usein käyt kampaajlla? Oletko löytänyt oman luottokampaajan?

Niin ja meidän viikonloppu oli sopivan tehokas. Pieni ahdistuminen näköjään on aina välillä ihan hyvästä ;) Instagramista saatoit nähdäkin, että tuijat sai kyytiä ja nyt on hyvät istutuskuopat kaivettu valmiiksi. Mutta mistä niihin enään saa taimia?!? Kirppariprojekti sai myöskin taas tuulta purjeisiin, kun kävin tyhjäämässä melkein parin kuukauden hiljaiselon jälkeen pöytäni Fyndiksellä ja vein pölyttyneiden kamojen tilalle tuoretta. Ollaan vähän mööbleerattukin, mutta siitä myöhemmin lisää (kun saan jostain kunnon valoa kuvaamiseen :)).
[Share to Pinterest]

3 kommenttia:

  1. Sulla on just hyvä väri toi omas...Olispa mullakin tuon väriset, olsin happy tyttö :) Ei ainakaan mun silmiin näytä tylsältä. Terkkuja <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ei tämä kyllä musta itestäni aina niin hyvältä väriltä tunnu...Mutta näinhän aina on - itseensä on niin vaikea olla tyytyväinen :)

      Teillä tais olla kiva reissu. Mä oon seurannu teidän menoa Instagramissa <3

      Poista
  2. Kaunis oma väri, älä pilaa ! :) itsekin kaipaan kampaamohemmottelua ja että joku jaksais hieroa ja leikkiö hiuksillani. Tosin tekeehän nuo lapset kampaajaleikkeijä niihin mutta u know.. keniassa pesetän hiukset kampaajalla sillä siellä se on sopivan hintaista ja ihaa ku ne möyhii moneen kertaan päänahan :) muuten käym kerran vuodes steffillä artistikalla jolloin siistitään rastat. Taas juttu jonka kotonakin vois tehdä jos vaan jaksais, on monen tunnin projekti.. kätsää silti ku mamma hoitaa tuon puolen sulle !

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! <3