sunnuntai 16. marraskuuta 2014

Ekosopissa ilman lapsia

Viime viikolla meitä bloggareita oli kutsuttu asiakasiltaan Ekosoppiin. Ekosoppi on vaasalainen luomutuotteisiin erikoistunut kauppa, jonka huikeasta valikoimasta löytyy monen moista aina elintarvikkeista, pesuaineisiin ja kosmetiikkaan.  

Tässä kuvia mun suosikkituotteista!









Clipperin teet on meillä kotona ollut kovassa käytössä jo pitkään. Ne on hyviä lohtujuomia silloin kun hetki ei ole sopiva punaviinille. 

Ecocoffee cup -mukit hurmasi upeilla väreillään ja kevyellä bambukuitumateriaalillaan. Mä oon muutenkin ihan hulluna näihin take away -kuppeihin ;) 


Klean Kanteen -juomapulloille meillä olisi oikeasti tarvetta. Viime kesänä tuskailin helteessä lasten muovisten juomapullojen kanssa. Aivan ahdisti, kun tiesin niistä liukenevan veteen kaikkea mahdollista kemikaalia ja myrkkyä. Missään en aiemmin ole löytänyt meidän muovisille juomapulloille varteenotettavaa rosterista korvaajaa. Vaikka nyt kun tarkemmin muistelen, taisi yksi mun asiakas näistä joskun kertoa...Ehdottomasti hankintalistalle!

Madaran luonnonkosmetiikkasarja on mulle osittain jo tuttu. Olen seurannut sarjaa sivusta jo hyvän tovin ja kun Kemikaalicocktailin Noora alkoi yhteistyöhön Madaran kanssa, innostuin kokeilemaan muutamaa sarjan tuotetta. Hyväksi ylistetty deodorantti tuotti mulle suoraan sanottuna pettymyksen, mutta Nooran Shinglerin singeerauksella varustettu Pihlaja DD -voide puolestaan osoittautui huippuhyväksi käsilaukkurasvaksi. Toimii niin kuivissa käsissä kun lasten rohtuneissa leuoissa. Nyt sarjaan on tullut uutena tuotteena Pihlaja Body Butter.

My Spirit -joogamatot kiinnitti oitis mun huomion. Voisko jumppamatto olla tyylikkään värinen? Ja ekologinen?!? Rakas joulupukki...

Ja sitten se illan suosikki. Ladys and gentleman. JYMY luomulaatuinen suomalainen jäätelö. Ah! Täydellisen herkullista, vaikken niin jäätelöistä yleensä tykkääkään. Jymy tehdään tuoreeltaan lypsetystä maidosta ja parhaista raaka-aineista. Mansikkajäätelössä on esimerkiksi suonenjokelaista luomumansikkaa. Hinta näille pöniköille on suunnilleen samaa luokkaa kun muissakin markettien "paremmissa" jäätelöissä.

Meillä oli tosi kiva ilta Ekosopissa. Omistajapariskunta on todella mukava ja heillä on hurjasti osaamista ja tietoa. Juuri tästä syystä mun tulee tasaisin väliajoin käytyä Ekosopissa ostoksilla. Kauppa sijaitsee keskustassa osoitteessa Vaasanpuistiko 20. Tässä omassa elämäntilanteessa nämä parhaan kauppapaikan liikkeet on mulle kaikista huonoimpia. Tyttöjen kanssa keskustassa shoppailu on yhtä tuskaa. Mutta eiköhän tämäkin vielä muutu :D Nyt jo Iinan kanssa sujuu suhteellisen kivasti, mutta Aava kyllä poukkoilee ihan päättömästi ja ottaa hyllyistä tavaraa siihen tahtiin, ettei ostoksiin oikein pysty keskittymään. Henkilökuntaa tämä ei ole jostain syystä koskaan haitannut - onneksi. Mutta kuten sanottu, ehkä parin vuoden kuluttua helpottaa. Siihen asti pitää vaan koittaa hillitä hermonsa tai yrittää päästä yksin ostoksille ;)

Kiitos Ekosoppi illasta!

Kiitos Meira kun järsestit meille tämän mahdollisuuden! Kiitos seurasta bloggaajat! Mukaan kotiin saatiin muhkea goodie bag, jonka esittelen teille, kunhan olen ehtinyt tutustumaan sen sisältämiin tuotteisiin.

[Share to Pinterest]

3 kommenttia:

  1. Ole hyvä vaan :) Mä kans vieläkin enemmän kiinnostuin ekologisuudesta. Ostin pakurinkääpää ja keittelen täällä just sitä :) Ostin myös palashampoota ja kokeilen sitä sitten, kun nuo edelliset shampoot loppuu.

    VastaaPoista
  2. Ollu ihan huippua lukea teidän muiden postauksia kun te ootte nähnyt niin paljon erilaisia juttuja jotka itsellä jäi huomaamatta! :) Mä taisin itekin olla niin fiiliksissä hetkest ilman lapsia, että kaikkeen ei voinu keskittyä. Tosin ku käy ekosopissa ni aina tulee sellane olo että "ai täällä oli tällastaki!" Tuo jätski oli niiin taivaallista. Ihan pakko hakee sitä tässä joku päivä pakkaseen jemmaan..;)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! <3