lauantai 1. marraskuuta 2014

Hautausmaalla







Aava lähti aamulla mun vanhempien kanssa Ikaalisiin viikonloppulomalle. Herra Salo lähti takkahommiin. Minä ja Iina otettiin rennosti. Iina kävi leikkimässä kavereidensa kanssa ja mä luin kirjaa. Iltapäivällä käytiin mun ystävän remontissa olevaa taloa katsomassa ja sen jälkeen hautausmaalla viemässä kukka- ja kynttilätervehdyksiä Stina-mummin, Ineksen ja Ingan haudoille. 

Tosi tosi outoa. 

Miten me jouduttiin käymään mummin haudalla. Vastahan mummi osti mulle kynttilälyhdyn vietäväksi Ineksen haudalle. Taivasteltiin mummin kanssa sitä, kuinka hautausmaalla aina käy kylmä viima. Paitsi kesällä. Ja joskus silloinkin. 

Voi rakas mummi! Mä niin paljon mielummin kävisin sun kotona. Ottaisin vastaan sen lämpimän halauksen ja antaisin kädet sun käsiin. Nyt söisin mielelläni sen sitruunanmakuisen vohvelikeksin, josta aina kahvipöydässä kieltäydyin. Mulla on sua niin ikävä.


[Share to Pinterest]

2 kommenttia:

Kiitos kommentista! <3