torstai 16. huhtikuuta 2015

Höyhenen kevyttä


Herra Salo on ollut koko viikon Tampereen suunnalla kouluttautumassa ja arki on vaatinut vähän ylimääräistä suunnittelua ja ponnisteluita.

Tänään aamu alkoi ankeasti. Räntää satoi vaakatasossa ja ahdisti jo valmiiksi ajatus, että mun lapset joutuu seisomaan iltapäivällä yli pari tuntia dagiksen pihassa, koska pääsen niitä hakemaan vasta viideltä. Mikä sekin vaati ylimääräisiä järjestelyjä, koska normaalisti mun työpäivä loppuu kuudelta. Sekin ahdisti, että mun viimeisen asiakkaan aika loppuu puoli viideltä ja puolessa tunnissa pitäis ehtiä keskustasta lähiöön ja poimia taatusti tuhannen nälkäiset, märät ja palelevat lapset autoon kahdesta eri päiväkodista.

Mun ahdistus oli tainnut tarttua Iinaan (vaikka en todellakaan tarkoittanut), sillä päiväkodista oli tullut puhelu puolen päivän jälkeen, koska Iina itkee mahakipua. Onneksi siinä kohtaa kun sain soitettua takaisin päin, oli Iinan olo jo kohentunut, eikä mun tarvinnut jättää työpäivää kesken. Iina on jotenkin niin herkkä vaistoamaa fiiliksiä...Tai sitten vatsakivun aiheutti yksinkertaisesti nälkä, sillä ruokana oli tänään ollut hernekeittoa, joka on liki ainoa ruoka, jota Iinan on vaikea syödä.

Iltapäivää kohti alkoi ilma kirkastumaan ja aamupäivän räntäsade oli muisto vain. Muutamien sattumien myötä mun äitikin vapautui yllättäen töistä ajoissa hakemaan tyttöjä jo kolmen aikaan dagiksesta. Lapset sai hyvää ruokaa ja rakkautta.

Niin ne hommat vaan alkoi järjestymään! Sain otettua vielä yhden ylimääräisen asiaakaan iltapäivään ja silti ehdin viemään tytöt kummitätinsä luokse lettukesteille, ennen kun meillä alkoi puoli seiskalta tyky-ilta töistä.

Viime kuussa käytiin tykyillen hohtokeilaamassa ja tänään ohjelmassa oli joogaa. Mulla oli hentoisena odotuksena rentouttava ja lihaskiristyksiä avaava kokemus, koska oon kärsinyt viikon verran jonkin asteisesta päänsärystä. Ongelmana taitaa olla niska-hartiaseuden kireys. Mitään suuria odotuksia ei silti ollut itse tunnista, kunhan päästäisiin porukalla tekemään jotain mukavaa.

Vaan johan pääsi jooga yllättämään! Tunti oli niin ihana. Täydellinen. Huh huh. Kerli Granholm, meidän ohjaajamme, piti meille aloittelijoillekin kuulemma sopivaa hathajoogaa. Puolisen tuntia harjoittelimme aurinkotervehdystä ja joitain jooga-asentoja, asania, jotka olivat hurjan haastavia ja saivat selkärangan paukkumaan. Sen jälkeen teimme puolisen tuntia venytyksiä ja lopuksi vielä rentoutuksen, joka sai mun olon niin kevyeksi ja hyväksi, että mulle tuli ihan olo, että leijuin muutaman sentin ilmassa. Mitä?!? En oo kyllä ennen moisiin tunnelmiin päässyt!

Nyt tunnin jälkeenkin olo on tosi hyvä. Mielettömän hyvin sai ranka liikettä! Päänsärky ja tukkoinen olo kropassa on poissa. Melkein vois vaikka perua ens keskiviikolle varaamani hieronta-ajan. Nooo...ei sentään ;)

Mä tahdon lisää joogaa! Säännöllisesti, kiitos.

Onneksi pääsin osallistumaan tähän jooga-iltaan. Kiitos Tuula, kun otit tytöt illaksi hoitoon ♥ Kiitos Vaasan Easy Fit kun järjestitte meille näin mahtavan kokemuksen!

Sinne jäi ahdistukset ja kipuilut. Nyt meillä alkoi viikonloppu. Maha on täynnä sitruunaista pastaa ja huomenna saadaan Herra Salo kotiin. Vähänkö meillä on jo ikävä! ♥




[Share to Pinterest]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! <3