sunnuntai 10. toukokuuta 2015

Vajaa äiti


..."Äideistä parhaimman sain"...

Hahaa, tuskimpa vain! Mä en ole ollut paras äiti. Mutta meitä keskinkertaisia äitejä tarvitaan. Maailman paras äiti ei millään pysty imettämään, syöttämään, puettamaan, opettamaan, hoitamaan ja rakastamaan meidän muiden, epätäydellisten, äitien lapsia. Siinä olis yhdelle ihmiselle vähän liikaa.

Eiköhän äitiyteen riitä se, että tekee parhaansa. Että on riittävän hyvä äiti. Rakastaa paljon ja pitää huolta lapsen perustarpeista. Niin, että lapsella on hyvä ja turvallinen olo. Ja jos ei pysty itse olemaan riittävän hyvä, osaa pyytää apua. Se kai on sitä riittävää äitiyttä. Sitä hyvää äitiyttä.

Mä olen ihan äärettömän onnellinen äitiydestäni. Se on kiistatta parasta mitä mulle on tapahtunut. Se on saanut mut ymmärtämään, että elämässä ylipäätään riittää, että on hyvä. Ei tarvi olla paras.

Kiitolllinen olen siitä, että olen itse saanut rakastavan, tosi hyvän äidin. Hän on ollut mun esikuva omassa äitiydessäni. Samoin oli Stina-mummi. Mummi antoi vähemmän neuvoja, mutta muisti aina kehua, kuinka hyvä äiti olen. Erityisen paljon hän kehui silloin kun näki mun olevan epävarma tai väsynyt.

Hyvää äitienpäivää!

Sinulle, joka olet äitisi lapsi. Sinulle, joka olet tuore äiti. Sinulle, joka olet kokenut äiti. Meille kaikille.


[Share to Pinterest]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! <3