sunnuntai 7. kesäkuuta 2015

Sokos Hotel Koli

10-vuotishääpäivämatkamme päättyi rankan Herajärven kierroksen (klik) jälkeen Sokos hotel Kolin hellään huomaan. Jos hotelliyöpyminen valkoisine lakanoineen ja aamiaisineen on aina jokseenkin ylellistä, tuntui tämä erityisen taivaalliselta hikisen vaelluksen ja parin metsäyön jälkeen. Tunnelmaa kohotti entisestään tilava Superior-huone huikein näkymin, hyvä ruoka ja nautinnollinen kylpyläkäynti.

Kun pääsimme hotelliin iltapäivällä neljän aikaan, olimme niin väsyneitä ja nälkäisiä! Saimme huoneen, kannoimme sinne tavaramme, lepäsimme hetken ja otimme kuumat suihkut. Koska nälkä oli melkoinen, söimme illallisen jo viiden aikaan. Hyvä valinta! Ravintola oli siihen aikaan vielä hiljainen ja saimme todella hyvää palvelua. Söimme tarjoilijan suosituksesta herkulliset pihvit lisukkeineen. Meillä oli Herra Salon kanssa erilaiset perunat ja kastikkeet, mutta kummankin annoksessa oli caesar-salaatti, joka oli niin niin hyvää. Melkein voisin ajaa sen takia taas Kolille :D Ruuan kanssa joimme oikein hyvää luomu-punaviiniä ja tolkuttomasti vettä. Meillä kun oli ollut jano koko päivän.

Ruokailun jälkeen käytiin nappaamassa uikkarit mukaan ja heitettiin kylpytakit päälle. Koli Relax Spa on varsinainen kylpykeidas, joka on enemmän aikuiseen makuun suunniteltu. Erilaisia pieniä altaita oli vieri vieressä, niin sisällä kun ulkonakin. Samoin saunoja oli montaa eri sorttia. Ylellistä hommasta teki se, että kylpylässä saatiin kulkea kuohuviinipullokiulun kanssa hemmottelusta toiseen. Voitte vain kuvitella, miltä tuntui istua ulkona lämpimässä paljussa, siemailla skumppaa ja katsella upeita maisemia, jotka avautuivat Pieliselle. Ja sen jälkeen sisälle aromaattiseen höyrysaunaan. Huh huh!

Koska "uinnin" jälkeen on aina nälkä, käytiin syömässä vielä iltapalaksi pizza puoliksi alakerran Kahpitsa pizzakahvilassa. Sen jälkeen olikin ihanaa kömpiä rakkaan viereen pehmeään sänkyyn ♥

Aamulla söimme kiireettömästi aamupalan - joka sai muuten täydet pisteet, niin Herra Salon "pekonitestissä" kun mun "homejuustotestissä". Meillä on ollut leikkimielisesti tapana pisteyttää hotelliaamiaisia sen mukaan, kuinka onnistuneesti pekoni on saatu tarjolle ja onko homejuustoa tarjolla lainkaan. No, tällä kertaa oli kumpaakin. Mikä on muuten harvinaista! Erityiskiitosta täytyy antaa muutenkin aamupalan monipuolisuudesta. Oli kaikkea aina syntisestä suklaaputouksesta terveellisiin smoothieihin. Tässä hotellissa ja näissä maisemissa olisi ollut helposti vielä toisenkin yön. Ainakin. Vaan meillä koti kutsui ja jouduttiin pakkaamaan laukut ja jättämään hyvästit Kolille.

Kiitos Koli. Kiitos Sokos Hotel. Me saimme viettää ikimuistoisen hääpäivämatkan.Kolille on nyt jo ikävä ♥ Toivottavasti nähdään taas pian!

*postaus on tehty yhteistyössä Sokos Hotel Kolin kanssa

[Share to Pinterest]

1. Oi Koli - tuosta on meidän Pohjois-Karjalan mökille n. 30 kilometriä. Ainainen ikävä<3

1. Koli onkin teille sitten tuttu paikka! :) Me ollaan joskus vuosia sitten oltu Nurmeksessa, mutta muuten tuo seutu on aika vierasta. Täytyy kyllä päästä Kolille vielä uudestaan <3