perjantai 26. kesäkuuta 2015

Stundars



























Vietettiin tänään tyttöjen kanssa huippukiva päivä mun äidin kanssa! Mun ehdotuksesta käytiin myöhäisellä aamupalalla Vaasan Kauppahallissa Juustomaassa. Tarjolla oli tuoreista pavuista jauhettua kahvia, juustoja, leikkeleitä, jugurttia, marjoja, hedelmiä, sämpylöitä, hilloa, mehua...Nami nami! Aamiaisen, tai pikemminkin brunssin, jälkeen mun äiti halus viedä meitä Stundarsiin. 

Äiti haluaa käydä Stundarsissa aina vähintään kerran kesässä meidän tyttöjen kanssa, ja kyllä mä ymmärrän miksi. Se on aivan ihana paikka! Siellä viihtyvät niin lapset kuin aikuisetkin. On tilaa juosta, voi tehdä omin pikku kätösin ja puuhailla kaikkea kivaa, kuten leikkiä pienessä putiikissa essut päällä tai nikkaroida pajassa. Tai sitten voi vaan nauttia hiljaisuudesta ja ihailla kauneutta. Paikka on tosi siisti ja hyvänä pidetty. Henkilökuntaa on paljon ja he ovat avuliaita ja kertovat vanhanajan työtavoista. Äiti ja Iina pääsivät koittamaan villan karstausta ja käytiin osallistumassa koulussa vanhanajan oppituntiin. Koulussa saatiin kirjoittaa liidulla pieniin tauluihin ja sitten pyyhkiä tekstit pois jäniksenkäpälällä. Yyyyh! :D Stundarsissa on muutamia eläimiäkin: kaksi vasikkaa, kaksi possua ja kanoja (vai oliko ne kukkoja? En uskaltanu käydä katsomassa :)). 


Me viihdyttiin helposti melkein neljä tuntia Stundarsissa. Välillä käytiin juomassa kahvit ja syömässä jätskit. Sanoisinko, että todellakin huvia koko rahan edestä! Pääsylippu Stundarsiin maksaa vaivaisen 7€ per aikuinen, lapset saavat huvin ilmaiseksi. Suosittelen! Ilmakin suosi meitä tänään, aurinko paistoi, muttei ollut liian kuuma.

Päivän päätteeksi ajeltiin vielä mun vanhempien luo grillaamaan makkaraa. 

Olipa meillä kiva päivä!

Nyt sängyissä tuhisee kaksi väsynyttä tyttöä ja myönnettäköön, että alkaa meikäläistäkin peti houkutella. Kunhan pyykkikone saa pyykit puhtaaksi, niin pääsen kans nukkumaan :)



[Share to Pinterest]

1 kommentti:

  1. Olen ollut vissin jo 25 vuotta osallistumassa Stundarsin toimintaan. Alun perin ilmoittauduin vain puukontekokurssiin. Seppä pyysi minut jäämään ja liittymään jäseneksi. En minä ollut niin ajatellut mutta niin siinä kävi!

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! <3