maanantai 3. elokuuta 2015

Pitäiskö säästää?





Viimeinen lomaviikko pyörähti käyntiin. Onneksi! Ei tätä lomailua jaksais kyllä yhtään enempää. Kaikki muut tuntuu sitä paitsi palailleen jo töihin...

Mä oon tässä hissukseen lomalla jatkanut kaappien siivousprojektia. Lasten jatkuva kasvaminen tekee hommasta ainakin vaatteiden osalta päättymättömän, mutta kyllä me ollaan hurjasti saatu silti tehtyä tilaa kaappeihin. Herra Salo liputtaa järjestyksen nimeen, ja siinä missä mun mielestä olis ihan ok ja jopa normaalia, että varastoissa ei pääse kävelemään, haluaa mies kaiken olevan hyllyillä siistissä järjestyksessä. Myönnän toki, että järjestys myös säilytystiloissa on hyvästä, mutta mä lipsuisin asian kanssa herkemmin. Lasten vaatteiden ja kenkien kanssa olen kyllä onnistunut melko hyvin ja pienet vaatteet olenkin myynyt yleensä aika hätäseen kirpparilla ja välikoon vaatteet säilönyt läpinäkyvissä laatikoissa koottain odottamaan Aavaa. 

Viikonloppuna kävin läpi yhtä kaappia, jossa on meidän aikuisten sekalaista tavaraa säilöttynä Ikean kannellisiin pahvilaatikoihin. Sieltä löytyi muun muassa mun vanhoja kouluvihkoja ja tulitikkuaskeista tehty joulukalenteri, joka oli mun ja mun parhaan ystävän käytössä lapsuudessa. Se täytettiin vuorovuosin ja "luukuista" löytyi milloin omatekoisia runoja, milloin paperikarkkeja tai muuta pientä kivaa.

Löytyi sieltä laatikosta vähän muutakin. Nimittäin parit aurinkolasit jostain 15 vuoden takaa ja mun ekat silmälasit vuodelta 1994!!! No mutta. Mikä onni, että tuli säästettyä! :D :D 

Eilen rätsähti mun tämänhetkisistä arskoista kehys poikki ja linssi tipahti syliin. Pitäiskö kans säästää? Laittaa sinne samaan laatikkoon noiden muiden aurinkolasien seuraksi?

Mä oon kyllä aina ollu hyvä säästämään roinaa. Ja raha taas ei meinaa säästyä millään. Miten ton homman sais käännettyä toisin päin?



[Share to Pinterest]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! <3