perjantai 4. joulukuuta 2015

Omat ihonhoitosuosikkini ja menovinkki huomiselle

Ihonhoito on ollut mulle aina hienoinen haaste. Vaikka iho sinänsä on melko helppo ja voin vaivatta liikahtaa kotikolosta jopa ilman meikkiä, koen ihonhoidon jotenkin hankalaksi.
Puhdistaminen on ollut aina kivaa. Sen suoritan ehdottomasti ja rutiineista lipeämättä - aina. Oli sitten kuumetta tai pitkään venähtänyt ravintolailta takana. Nukkumaan ei mennä ilman kasvopesua.

Kaikki muu onkin sitten sitä hankalaa :D

En tykkää rasvaisesta tunteesta kasvoillani. En tykkää juuri mistään tunteesta kasvoillani. Voiteita en siis mielelläni kasvoille laita. 

En tykkää myöskään seisoskella kylpyhuoneessa peilin edessä kauaa. Siksi en käytä kuorintaa tai naamiota kasvoille.

En tykkää laittaa kasvoille mitään, mikä tuntuu turhalta. Silmänympärysvoide on siksi jäänyt käyttämättä. 

Vaan nyt olen viimevuosina yrittänyt ihonhoidon kanssa tsempata, kun rakkaat työkaverini, taitavat kosmetologit, ovat hienosti perustelleet minulle ihonhoidon tärkeyden. Ja onhan se myönnettävä, että en mä tästä ainakaan nuoremmaksi muutu. Rupsahtaminen on jo hyvässä vauhdissa...

Toki ikä saa näkyä ja elämän jäljet kannettakoon ylpeydellä. Mutta onhan tässä nyt vähän yritettävä prosesseja hidastaa :D

Nyt kaapissa sellainen setti, että olen äärettömän tyytyväinen! 

Yon-ka -sarjan geelimäinen putsari ja täydellinen suihkutettava kasvovesi (mun ehdoton lempparituote!) on olleet mulla käytössä jo pitkään. Kesällä ostin myös micellar-veden, jolla saa super-näppärästi pyyhkäistyä kasvoilta meikit pois. Nyt micellaire-vesi on niin kovalla käytöllä, että geelimäisestä putsarista mulla on käytössä vain pienempi matkakoko. 

Puolisen vuotta sitten otin käyttööni myös silmänympärysvoiteen. Sen käyttö pitää kuulemma aloittaa ennen kun ne rypyt juonteet ilmestyvät. Phyto-Contour -silmänympärysvoide on turvotusta ja tummia silmänalusia korjaava tuote, joka on niin tehokkaan tuntuinen, että sen laittaa mielellään. Voide sisältää rosmariiniöljyä ja tuotetta levitettäessä on pidettävä silmät kiinni ettei kyyneleet ala juoksemaan. Tykkään!

Hyvä voide mulla on ollut hakusessa ikuisuuden. Ihoni on pintakuiva sekaiho. Moni voide tuntuu liian rasvaiselta - joko ihoni mielestä tai mun mielestä. Teininä käytin talviaikaan suihkun jälkeen kiristävälle kasvojen iholle sellaista Lumenen vihreää geeliä, joka jätti mattapinnan - ja muutenkin aika tymäkän kalvon. Sen jälkeen ei mulla ole ollut kokemuksia täydellisestä päivävoiteesta. Eikä tuo Lumenekaan tainnut ihan täydellinen olla, mutta eipä se pienen teinin iho hurjia vaatinut.

Nyt mä olen kuukauden verran käyttänyt Yon-kan kosteuttavan sarjan kevyttä fluidia päivisin ja yöksi laita saman sarjan serumin tai serumin ja fluidin yhdistelmän. Toimii!

Kuorintaa ja naamiota en käytä edelleenkään. Mulla ei riitä kärsivällisyys ja jaksaminen siihen hommaan. Onneksi mulla on apu lähellä ja sitten kun iho näyttää kaipaavan tehohoitoa, otan vähän omaa aikaa ja varaan kasvohoidon. Kyllä se vaan saa ihmeitä aikaan, kun makoilee ammattilaisen hoidettavana hetkisen.

Miten sä hoidat ihoasi? Onko sulla joku lempparisarja, vai tuotteita sieltä täältä?


Ja sitten se lauantaipäivän menovinkki!

Meillä on Vaasa Day Spassa joulunavajaiset klo 10-14. Teille on huikeita kosmetiikkatarjouksia. Pikkurahalla saa tulla testaamaan myös intialaista päähierontaa. Lapsille on kasvomaalausta ja herkkuja. Ja mikä parasta, kaikista huomisen tuote- ja lahjakorttimyynneistä lahjoitetaan euro Vaasan keskussairaalan lastenosastolle. Huomenna siis kannattaa tulla ostoksille! ♥ 

Kaikkien kävijöiden kesken arvotaan 100€ lahjakortti!
[Share to Pinterest]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! <3