keskiviikko 6. tammikuuta 2016

Letkeä loppiainen



Tänään pakattiin joulu pois. Ei sillä, että olis kovasti jo ahdistanut, vaan lähinnä siksi, että niin kuuluu tehdä - kun on loppiainen. Kuusi tosin jo kovasti varisti.

Aamupalan jälkeen siis laitettiin hihat heilumaan. Kerättiin kuusenkoristeet laatikkoon ja heitettiin kuusi pihalle. Imuroitiin, pyyhittiin pölyjä ja vietiin petivaatteita ja mattoja terassille kirpsakkaan, yli parinkymmenen asteen pakkaseen tuulettumaan. Pestiin pyykkiä, viriteltiin takkaan tuli ja laitettiin ruokaa.

Saatiin pyhäpäivän ruokavieraiksi mun vanhemmat. Olin keitellyt jo eilen illalla super-herkullista pulled beefiä. Sen ympärille väsättiin maukas ruoka samaan meksikolaistyyliin kuin uudenvuodenaattonakin. Pysykää kuulolla, lupaan jakaa teille ihan pian tuon herkullisen lihan ja sen kyytipoikien reseptit!

Jälkiruokakahville Herra Salo teki vielä joulutortut ja nyt saa mun puolesta nakata loput luumuhillot menemään. Vaikka mun miehen tekemät joulutortut ovatkin maailman parhaita! En käsitä miten se sen tekee. Ne on vaan just täydellisiä.

Ruuan jälkeen mun äiti innostui ompelemaan pari kangasta verhoiksi sillä aikaa kun miehet ja lapset katselivat telkkarista Pikkuleijonien voitonjuhlaa. Kiitos vielä äiti ♥ Nyt on tytöillä ihanat verhot huoneissaan. Mä en olis saanu niitä varmaan koskaan laitettua ilman apua. Ja olipahan tytöillä ihmettelemistä ja ihastelemista, kun kaivoin varastosta Singerin esiin :D Ne ei ole tainneet nähdä mun koskaan käyttävän ompelukonetta. Instargamiin nappasin kuvankin, kun lapset haltioituneena katselee, kun mun äiti hurautteli kankaat verhoiksi.

Ilta menikin sänkyjä petaillen ja kaappeja siivoten. Eteisen kaapista saatiin vihdoin välikauden pipot, hanskat ja huivit pois. Aava siivosi myös "vähän" vaatekaappiaan. Pyysin häntä ottamaan laatikoista pois kaikki ne vaatteet, joita ei enään käytä. Lattialle oli tullut hurja vuori vaatteita ja laatikkoihin jätetty vain parit paidat ja housut :D Mun oli pakko nostaa lattialta vähän vaatetta takaisin kaappiin, muuten meillä ei olis neidille mitään päällepantavaa, mutta paljon oli oikeasti pieneksi jäänyttäkin - ja sellaista, mitä Aava ei vaan halua käyttää. Ne saa matkata kirpparille.

Paljon on tähän päivään mahtunut huvia ja hyötyä. Toisaalta päivä oli oikein kiva, toisaalta raskas, kun ulkoilut jäi pakkasen takia ja kaikki energia piti purkaa kotona sisällä.

Huomenna alkaakin taas koulu ja dagis, ihanaa!

Ps. Mä kävin eilen lasten kanssa maakunnassa sohvakaupoilla. Taisin löytää Pohjanmaan kalusteesta meille sopivat sohvat...Iiik!

[Share to Pinterest]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! <3