torstai 14. tammikuuta 2016

Tammikuu (makrotex -haaste)





Kivaa kun on tammikuu!

Ei tarvi enään syödä suklaata. Voi siirtyä salmiakkiin ;)

Iltaisin saa kiiruhtaa jumppaan sohvan nurkkaan ja lukea hyvää kirjaa. Samalla voi imeskellä salmiakkeja. Fazerin Super-salmiakki on mun lemppari. Aivan parasta ♥

Joulukuu on meillä aina yhtä hulinaa ja stressiä kun on Iinan synttäriä ja kaiken maailman päättäjäistä ja joulujuhlaa. Niin ja se kaikkien juhlien juhla, joulu. Siitä kaikesta kun kunnialla selviää, on levon aika. Tammikuu on mun lepokuukausi. Mä oon vaan ja teen sitä mikä tuntuu kivalta. Luen, bloggailen ja syön salmiakkia.

Talvi ei ole mun lempivuodenaika. Pimeys on yök. Kylmä on yök. Tammikuussa on sitä kumpaakin. Oikeasti mieleni tekisi hiipiä karhujen ja muumien lailla nukkumaan talviunta, mutta koska sitä ei meille ihmisille ole suotu, mä otan oikeudekseni vedellä tällaista semitalviunta ja ottaa iisisti.

Ehtiihän sitä taas hötkyilemäänkin.

Sitten kun aurinko alkaa paistamaan tai pääsee edes ulkoilemaan valoisaan aikaan, alkaa energiatasot nousta. Hiihtolomaa siis odotellessa...

Ootko sä tammikuussa salil eka salil vika? Vai nukutko talviunta?

Käy kurkkaamassa Pieni Lintu -blogissa millaisia postauksia muut ovat kirjoittaneet aiheesta tammikuu :)
[Share to Pinterest]

24 kommenttia:

  1. Salmiakki, nam nam. Filosofiasi pimeän ja kylmän käsittelyyn on aivan oikea. Kivoja kuvia.

    T. Täysin arkista

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos taas kivasta kommentista Kristiina! :) Suklaa on karkeista ykkönen, mutta salmiakki on hyvä kakkonen ;)

      Poista
  2. Minä yritän karkottaa talviunta :D Hienoja kuvia salmiakeista...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos helmiriitta!
      Onneksi mennään kohti kevättä ja valoisia päiviä :)

      Poista
  3. Mun työajat sallii onneksi valoisan ajankin näkemisen, mutta kyllä niitä pidempiä päiviä toki odottelee. MUTTA mä niin rakastan tätä talvea ja tammikuuta juuri tällaisenaan. Ai että kun on niin kaunista ulkona!!!! Jos me ihmiset oltais niin kuin Muumit niin tekisin niin kuin Muumipeikko ja heräisin varmaan hetkeksi nauttimaan talvesta ennen kuin kömpisin takaisin vällyihin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä voisin tulla kurkkaamaan talvea maaliskuussa ;)

      Toki täytyy myöntää, että ulkona on tosi kaunista nyt kun saatiin luntakin <3

      Poista
  4. Upeat kuvat salmiakkinamuista =) mäkin tykkään niistä, ne kyllä peittoaa suklaan! =) ainakin joksikin aikaa ;) ja joo...olen talvi-ihminen, kevät ja syksy-ihminen myös, kovin kylmästä en tykkää mutta lumi ja -5astetta pakkasta...upea auringonpaiste oi siis niin ihanalta näyttää silloin tämä meidän upea Suomen maa! ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä! Auringonpaiste, lumi ja -5 astetta olis ihan kiva ;)

      Poista
  5. Tämä oli hauska ja aivan erilainen lähestymistapa tammikuuhun. Onhan se näinkin, pääasia että karkkia saa:) Kuva kuvat. Ja en ole salilla ollut pitkään aikaan, tarttis varma lähteä.

    VastaaPoista
  6. Kaunis muumiastia ja kauniit kuvat! Itse just viikonloppuna nappasin ostoskärryyn samaan talvi-sarjaan kuuluvan kahvimukin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo oli kyllä tosi ihanat nuo tämän talven kausimuumit! <3

      Poista
  7. Muumien kanssa talviunille - suosittelen salmiakkien kera

    VastaaPoista
  8. Muumimammaa ja muumipappaa ei pakkastalvi haittaa... ;)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! <3