maanantai 15. helmikuuta 2016

Parka!



Miten ihmeessä olenkaan pärjännyt näiden pienten lasten kanssa ilman kunnon parka-takkia?

Kävin hakemassa parisen viikkoa sitten Intersport WASASPORTISTA tämän ihanan Fjällräven Nuuk -takin. Nämä oli ainakin silloin hyvässä tarjouksessa 349,- kun näiden normaalihinta on 469,-

Mä olen ollut takkien kanssa melko uskollisesti Peak Performance -naisia, mutta viime vuodet olen kulkenut Prismasta hankitulla Didriksons-takilla. Se alkoi olla tiensä päässä jo viime keväänä pari talvea palvelleena, mutta sinnikkäästi olen sen kanssa yrittänyt vaan edelleen palella.

Nyt takkihankinnassa annoin arvoa laadukkuudelle. Halusin lämpimän takin, joka kestää vuosia. Huomaan ärsyyntyväni koko ajan enemmän huonoista tavaroista. Talvitakki on ehdottomasti juuri niitä hankintoja, joita ei huvita tehdä joka vuosi. Tai edes joka toinen vuosi...

Fjällräveniltä mulla ei ole koskaan aiemmin ollut mitään vaatetta, mutta kyseisen merkin Kajka-rinkka on ollut ihan huippuhyvä. Jotain merkin laadusta kertonee sekin, että meillä, itse asiassa mun isällä, on käytössä edelleen mulla yläasteella käytössä ollut Kånken-reppu! :D



Viimeistään silloin kun pääsin sovittamaan takkia, oli sydämeni tehnyt valinnan ♥ Istuvuus on täydellinen. Luonnehtisin Nuuk-parkan mitoitusta reiluksi. Peak Performancelta joudun useimmiten valitsemaan koon XL, mutta tästä riitti L mainiosti. Erityistä kiitosta täytyy antaa takin yläosan väljyydestä. Ei meinaakaan ahdistaa tai kinnata rintamuksesta, vaikka kurkottaa tai kyykistyy. Harvinaista herkkua! Tämän kanssa voi siis rymytä ja remuta, kyykistyä auttamaan lapsen kengissä tai kurottaa avaamaan oman lumilaudan siteitä. Huippua!

No. Ihan tosta noin vaan en toki voinut takkia hankkia. Vaikka oli kuinka ihana tahansa. The Harkitsija meni kotiin googlettamaan muiden käyttökokemuksia ja nukkumaan yön yli :D Seuraavana päivänä piti käydä vielä uudelleen sovittamassa ja lueskella netistä lisää. Tätä takkia ei kuulkaa ilmeisesti kukaan ole koskaan moittinut :D Ainakin mä onnistuin löytämään vaan pelkkää hyvää ja hehkutusta tästä Nuuk-takista.

Nyt kun tätä olen ehtinyt hetken verran jo käyttää, voin minäkin todeta olevani varsin tyytyväinen. Takki on vastannut kaikkiin odotuksiini. Se on tarpeeksi lämmin aamulla kun istuu kylmään autoon. Se on tarpeeksi pitkä peittämään paljon käyttämäni tunikat (kuvissa huomaatte kuinka alta pilkottaa vain tunikan viimeinen raita). Se on käytännöllinen pulkkamäessä. Se on tarpeeksi tyylikäs myös silloin kun lähtee juhlimaan ja laittaa korolliset saapikkaat jalkaan.

Kaupassa huomaan takin olevan vähän turhan muhkea. Vetskari on avattava, jos ei halua lehahtaa hikiseksi kalkkunaksi. Ulkoillessa takki ei kuitenkaan ole tuntunut hiostavan kuumalta edes lumitöitä huhkiessa. Tosin silloin alle vois laittaa helposti vain pientä ja pitsistä :D Aidosti välikerrosta tarvitaan varmaankin vasta siinä -15 asteessa tai kylmemmässä, luulisin....

Ihana takki ♥

Saa hiihtolomat ja muut talven ulkoilupuuhat tulla, mä oon ready! Nyt kannattaa muuten käydä tsekkailemassa, mikäli jotain talven varustetta vielä puuttuu tältä talvelta tai tulevilta talvilta ;) Oli muuten ainakin Wasasportissa hyvät alennukset toppavaatteista! Ja mitä herkullisia kevään uutuuksia myymälään oli tullut...Onneksi en ainakaan huomannut niitä syötävän söpöjä pinkkejä Peakin huppareita ja hentosen vaaleanpunaisia paitoja. Onneksi en mitään sellaisia huomannut! :D


[Share to Pinterest]

4 kommenttia:

  1. Mulla on kanssa Fjellun parka. Ollut jo neljä vuotta enkä enää osaisi ilman olla. Ihan ykkönen pihalla. Kaupassa puskee hikeä kyllä, jos ei vetskaria avaa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa, meillä on hikitakit! :D .D

      Kiva kuulla, että oot ollu tyytyväinen :)

      Poista
  2. todella hyvän valinnan teit. sama takki itsellä ollu jo kans sen jotain nelisen vuotta ja aikan huippu! Mulla tosin alla yleensä vaan t paita tai toppi sillä olen muutenkin aika lämmin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiva kuulla <3 Ensivaikutelma on kyllä ainakin lupaava. Mutta mahtavaa kuulla, että on toimiva peli vielä neljän vuoden käytön jälkeen. Ja toivottavasti vielä paljon pidempäänkin ;)

      Poista

Kiitos kommentista! <3