maanantai 4. huhtikuuta 2016

Toimi heti, lopeta lykkääminen


Mä oon kunnon haahuilija, kun sille päälle satun. Jo lapsuudesta muistan, kuinka erehdyin sivuraiteille toimissani. Jos äiti pyysi siivoamaan huoneen, kippasin laatikoiden sisällön lattialle ja aloin järjestelemään. Minä kyllä siivosin, mutta tein sen pitkän kaavan kautta (enkä lopulta saanut urakkaa valmiiksi ilman apua).

Mun ongelma on liiallisuuksien tavoittelu. Mun on tosi vaikea mennä suorinta tietä. Asetan itselleni tavoitteet johonkin korkeammalle ja menen kohti sitä hitain askelin. Alkuun on vaikea päästä kun maali on tosi tosi kaukana. Tuumin aloittavani huomenna, tai sitten kun on sopiva aika.

Lopulta tekemättömät asiat pyörivät myrskyn lailla päässä aiheuttaen ahdistusta.

Koska ihminen on oppivainen olento ja vanheneminen tuo myös viisautta - joskin aavistuksen turhan hitaaseen tahtiin - olen oppinut jotain.

Pyrin aloittamaan heti tai ainakin mahdollisimman pian. En pyörittele asiaa mielessäni liikaa, etten vaan saa sitä isommaksi kuin se oikeasti onkaan.

Pidän elämäni mahdollisimman yksinkertaisena. Hassua, mutta mitä siistimpi esimerkiksi koti on, sen paremmin saan asioita tehtyä. Fokus pysyy, kun ympärillä on vähemmän häiritseviä tekijöitä. Kun päässä pörrää koko ajan, haluan pään ulkopuolella olevan tilaa :D

Kun on tällainen sotkuinen pääkoppa, tarvitsee ympärilleen selkeyttä, valoa, tilaa ja graafisia kuvioita. Silloin mun tarvii pinnistellä vähiten itseni kanssa.

Tänään mieheni joutui sanomaan: "No niin, hae nyt ne pankkitunnukset ja tuu tänne sohvalle. Tehdään ne muutokset sunkin veroilmoitukseen. Nyt on viimeinen mahdollisuus, dead line on kolmen tunnin kuluttua." Kyllä se vaimonsa tuntee ♥ Samalla hyvällä pössiksellä täytin parit muutkin kaavakkeet!

Nyt alkaa olla taas selkeä olo päässäkin kun on noi ärsyttävyydet hoidettu alta pois. Pihakin saatiin siivottua viikonloppuna ja tänään on peräkärryllinen roskaa viety kaatopaikalle. Kyllä kyllä...


[Share to Pinterest]

4 kommenttia:

  1. Voi aaargh noita lomakkeita! Mä katoin just eilen, että ollaan unohdettu laittaa tulotiedot päiväkotimaksuja varten. Luottokorttilaskussa oli joku hiton lasten satukirjasto, minkä oon kuvitellut peruuttavani.. ja arvaa muistanko nyt ikinä perua sitä sit kuitenkaan. :D :D :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lomakkeet on kyllä persiistä! ...ja kirjaston kirjojen palauttaminen! :D :D

      Poista
  2. ..niin.. ja kaikki mikä liittyy pankkitunnuksiin, on vaan ihan liian hankalaa! :D

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! <3