maanantai 20. kesäkuuta 2016

Lady Slim - se on loppu ny!






Tai se mitään loppu ole. Tai ehkä tavallaan kuitenkin.

Nyt on takana yhdeksän viikkoa slimmailua Lady Line Ritzissä taitavan Terhin ohjauksessa. Aika on kulunut tosi nopeasti! 

Nyt jälkeenpäin ajatellen hiukan naurattaa oma suhtautumiseni hoikistumiseen. Aluksi jouduin oikeasti harkitsemaan, haluanko lähteä tähän hommaan mukaan. Oma olo tuntui ihan kohtalaiselta ja kaikenmoinen hoikkuuden tavoittelu vähintäänkin turhalta. 

Onneksi kuitenkin lähdin mukaan! Aluksi silkasta mielenkiinnosta ja kriittisellä, jopa hiukan epäilevällä asenteella. Ensimmäinen kerta punnituksineen ja mittailuineen oli melko tukala. Se itseensä ihan tyytyväinen nainen kokikin olevansa pikkasen pullukka, kun vaaka näytti yli 80 kiloa. Mittailtaessa en onneksi osannut senttejä tulkita suuntaan enkä toiseen...

Ruoka- ja liikuntaohjeet otin heti arkeeni. Tästä sainkin nyt viimeisellä kerralla kiitosta. Homma saatiin heti kivasti rullaamaan, kun alkuun ei turhia pyristelty. 

Ruuan suhteen olen ollut rento mutta pysynyt annetuissa rajoissa melko tiukasti. Olen siis pyrkinyt syömään kotonatehtyä puhdasta ruokaa. Sokeri on ollut ihan minimissä ja esimerkiksi salaatinkastikkeet on jääneet pois mun ruokavaliosta. Hesessäkään ei ole tullut käytyä entiseen tapaan. Ne pari kertaa kun ollaan käyty, olen jättänyt ranskikset ja dippisoosin syömättä. Askeettisesti ei silti ole tarvinnut syödä! 

Lautasmalli on palauteltu mieleen ja ennen kaikkea otettu käyttöön ;) 

Torstaisin oon jumpannu Lady Line Ritzillä Terhin opastuksella ja treenin jälkeen on saanu lötkötellä ihanasti vesihierontapedillä vartin verran. Torstaijumpan yhteydessä on aina otettu myös paino ja juteltu viikon kuulumiset. 

Muina iltoina oon yrittänyt ahkerasti lenkkeillä. Pari-kolme kertaa viikossa hölkkäillen ja muina iltoina kävellen. Kuntosalitreenit ei valitettavasti toteutunu joka viikolla, kun korvailin hiukan turhan innokkaasti salitreenit lenkkeilyillä. Toisaalta saan onneksi ihan työni puolesta vähän treeniä yläkropalle päivittäin. Viikko sitten alkanut meidän pihan kunnostusprojekti on kans tarjonnut sopivaa arkielämän body pumppia kun ollaan kannettu käsivoimin kolme 1300 kiloa painavaa trukkilavallista muurikiviä ylämäkeen :D

Viime torstaina tehtiin viimeinen treeni LadySlim -studiossa ja otettiin mitat ja paino.

Kaikkiaan olen keventynyt 5 kilolla. Yhdeksästä kohtaa mitattuna senttejä on lähtenyt näiden viikkojen aikana yhteensä 50 senttiä! Se on kuulemma tämän ohjelman ennätys!!! :D Tyypillinen määrä on kuulemma noin -25 senttiä.

Jee! 75,5 kiloa elämäniloa!!!


Hyvä minä! Kiitos Lady Line Ritz tästä huikesta mahdollisuudesta! Kiitos Terhi ♥


Tästä matka jatkuu. Samalla hyvällä meiningillä - tosin ilman ihania torstaitreenejä - mennään kohti 72 kiloa. Silloin olisin painoindeksin mukaan normaalipainoinen, enkä enään lievästi ylipainoinen. Sitä kohti siis! 

Syksyllä mulla on LadySlim -ohjelmassa vielä pari kontrollikäyntiä. Otetaan paino ja mitat ja treenataan. Ihan huippua! Lievittää sopivasti tätä haikeutta, jota koen nyt kun viimeinen treeni on takana...

  

[Share to Pinterest]

keskiviikko 1. kesäkuuta 2016

Pimppijumpalla






Eilen oli kyllä ihan huikee ilta - sään ja ohjelman puolesta!

LadyLine Ritzissä treenattiin Pysy tiukkana -kiertueen merkeissä lantionpohjalihaksia. Jumpalle oli lähtenyt reippaasti jengiä ja koko iso sali olikin täynnä kaikenikäisiä upeita naisia. Pysy tiukkana -treenin veti Maija Kiljunen, joka on yhdessä Emilia Ekin kanssa kirjoittanut aiheesta myös kirjan ja kehittänyt Bailamama-konseptin. Maija on koulutukseltaan fysoterapeutti ja Emilia kätilö - he siis todella tietävät, mistä puhuvat. Lantionpohjanlihasten vahvistaminen lisää naisen seksuaalista nautintoa, parantaa virtsanpidätyskykyä ja vaikuttaa ryhtiin sekä naisen koko olemukseen. 

Pysy tiukkana -tunti sisälsi kattavan tietoiskun lantiopohjalihaksien merkityksestä, niiden treenaamisesta ja tärkeydestä!!! sekä varsinaisen treenin lantiopohjalihaksille. Välillä tehtiin vatsa ja pakaralihasharjoituksiakin, mutta niissäkin koitettiin saada lantiopohjalihakset aktivoitua mukaan menoon. Ohjaajana Maija oli ihan huippu ja fiilis salissa oli aivan mieletön. Aihetta lähestyttiin sen oikeilla nimillä ja huumorilla höystettynä, mutta homma ei mennyt silti hörsköttämiseksi tai millään tavalla epäsopivaksi. Kaikki tuntui treenaavan tosissaan, mutta iloisin mielin ja toivottavasti meistä jokainen sai innostuksen alkaa pitämään parempaa huolta tuosta tärkeästä lihasryhmästä.

Treenin jälkeen oli mahdollista kuunnella ProMama ry:n opastusta rintojen omatarkkailuun ja rintasyövän merkkien varhaiseen tunnistamiseen.

Ilta huipentui yhteislenkkiin, joka järjesti LadyLine Ritzin porukka. Käveltiin reippaasti rantoja pitkin Hietalahden Villan puistoon, jossa kierrettiin kuntoilurata erilaisia kuntoiluvälineitä ja telineitä testaillen. Johan oli hauskaa! Sitten rantoja pitkin takaisin keskustaan lämpimästä kesäillasta ja rannan vilinästä nauttien.

Vielä palanen raakakakkua suuhun, niin sai lähteä kotiin onnellisena naisena!

Ihanan tiukkaa settiä ♥

[Share to Pinterest]